اگر انسان چنین قدرتی داشت، شاتل فضایی را بلند می کرد!، قدرتمندترین جاندار دنیا

به گزارش اوج باور، یک سوسک سرگین غلتان سه سانتی متری، به نسبت میزان اش قوی ترین موجود طبیعت است و می تواند سرگین هایی تا 1141 برابر وزنش را جابجا کند. اگر یک انسان چنین قدرتی داشت، می توانست یک شاتل فضایی را بلند کند.

اگر انسان چنین قدرتی داشت، شاتل فضایی را بلند می کرد!، قدرتمندترین جاندار دنیا

به گزارش خبرنگاران ، قوی ترین حیوان روی خشکی، فیل آفریقایی است که می تواند وزنه ای حدودا 600 کیلوگرمی را بلند کند که البته معادل حدود 10 درصد از وزن بدنش است. البته فیل های آفریقایی به نسبت وزن شان واقعا ضعیف هستند. در شرایطی که فیل ها به مراتب قوی تر از انسان ها هستند و تنها با خرطوم شان می توانند اشیایی به وزن 315 کیلوگرم را جابجا نمایند، اما ابعاد آنها در حقیقت مانع بزرگی برای قدرت آنها به شمار می رود.

این به علت یک اصل ریاضی به نام قانون مکعب مربع است. گالیله، ستاره شناس و فیزیک دان مشهور جهان حدود 400 سال پیش این ایده را عنوان نمود که با بزرگ شدن شکل یک شی، حجم آن سریعتر از سطحش رشد می نماید.

در این میان راز قدرتمند بودن حشرات نسبت به وزن اندکشان هم قانون است؟ سبک بودن وزن روی پاها، تنها راز قدرت فوق العاده حشرات نیست. پس چطور مورچه های برگ بُر می توانند تکه هایی از برگ که 50 برابر خودشان وزن دارند را حمل نمایند یا سوسک های کرگدنی اجسامی 80 برابر وزن خودشان را بلند می نمایند؟ جواب این سوال، به یکی از ویژگی های استثنایی و حیرت آور این موجودات و دیگر حشرات کوچک برمی شود: اسکلت بیرونی آنها.

در گزارش گول هیکل غولپیکرشان را نخورید! بیشتر درباره این ماجرای شگفت انگیز بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آبان 1402 بروزرسانی: 25 آبان 1402 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1633

به "اگر انسان چنین قدرتی داشت، شاتل فضایی را بلند می کرد!، قدرتمندترین جاندار دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر انسان چنین قدرتی داشت، شاتل فضایی را بلند می کرد!، قدرتمندترین جاندار دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید