بلاکچین و رمزارز ها زیر ذره بین اینوتکس

به گزارش اوج باور، پنل امروز استیج میزبان بهمن حبیبی سردبیر رسانه دی فایر و مجری پنل، احسان مطلبی مدیرعامل صرافی سرمایکس، مجتبی پسنده متخصص حوزه بلاکچین و تحلیلگر بازار های مالی و عباس آشتیانی پژوهشگر حوزه بلاکچین و رمزارزها بود .

بلاکچین و رمزارز ها زیر ذره بین اینوتکس

حبیبی گفت که ترندها در ایران تغییر ننموده و امید است که با قدرت گرفتن هوش مصنوعی، ورود آن به صنعت بلاکچین اجرایی تر گردد و این را به عنوان یکی از ترندها معرفی کرد.

آشتیانی نیز به هوش مصنوعی اشاره نموده و به موضوع مالکیت داده در اپلیکیشن های رایگان پرداخت.

پسنده تبادل های غیرمتمرکز را به عنوان ترند 2024 معرفی کرد و اضافه نمود در صورتی که صرافی ها حواسشان به این امر نباشد در سال آینده غیرمتمرکز ها جای آن ها را می گیرند.

مطلبی با اشاره به این که ما همواره ملزم به نوآوری و پوست اندازی نیستیم گفت که نوآوری در این صنعت بهتر است که در جهت افزایش کارایی، پرفورمنس و کاهش هزینه ها و امنیت باشد.

آشتیانی نیز مطرح نمود که در اقتصادهای سنتی در گذشته می شد سلیقه ای تر فناوری ها را انتخاب کرد و به کار گرفت اما اکنون نوآوری باید متوجه سلایق کاربرها و مصرف نماینده ها باشد.

پسنده نیز اضافه نمود که تنها صنعتی که در ایران مشابه با مابقی دنیا عمل می نماید، صنعت بلاکچین است. او به اهمیت اعتبار داده ها اشاره نمود و گفت که بعضی از وبسایت ها صرفا به علت استفاده زیاد از آن ها تبدیل به مرجع شده اند و تاکید نمود که باید در پی وبسایت های معتبر بود.

پسنده نیز به عقل جمعی اشاره نمود و گفت که بعضی اجتماع ها در فضاها یی مانند توییتر (ایکس) می توانند مراجع خوبی به عنوان عقل جمعی باشند. در ادامه نیز گفت بسیاری تمایل دارند که یک شبه ثروتمند شوند و برای آن ها کوین ها و توکن هایی که در بازار بسیار تکان می خورند، مجذوب نماینده ترند.

در ادامه این پنل، مطلبی به این مسئله اشاره نمود که در ایران بخش زیادی از انرژی ای که باید صرف نوآوری و توسعه گردد در اصل صرف دور زدن موانع می گردد . بعلاوه تاکید داشت که بسیاری از موانع نیز داخلی هستند.

پسنده به صرافی تازه KiloX اشاره نمود که تازها BinanceLab در آن میلیون دلاری سرمایه گذاری نموده، غیرمتمرکز بوده و از مردم خواست که از آن استفاده نمایند. او درباره دیفای نیز بار دیگر تاکید نمود که اگر موانع داخلی دست و پای ما را نگیرد ترند 2024 تبادل های غیرمتمرکز خواهد بود . در ادامه نیز امیدواری خود را به بلاکچین اعلام نمود.

آشتیانی اما درباره دیفای گفت که این امر پذیرش عمومی می طلبد و اشاره نمود به خبری که در چند روز اخیر درباره ی دستگیری چهار توسعه دهنده ی کیف پول سامورایی منتشر شده بود . این توسعه دهنده ها ردگیری معاملات را برای دولت ایالات متحده ناممکن نموده بودند و به این خاطر دستگیر شدند. آشتیانی این خبر را مهمترین خبر در هشت سال اخیر خواند و با تاکید بر اینکه بلاکچین برای غیرمتمرکز کردن آمده است، هنوز موانع زیادی برای دست یابی به این هدف وجود دارند. در ادامه نیز گفت که تنها زمانی این هدف محقق می گردد که تعداد افرادی که به آن باور دارند بیشتر و مذیرش عمومی یابد .

سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس 2024 از 18ام تا 21ام اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می گردد.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 20 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1403 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1640

به "بلاکچین و رمزارز ها زیر ذره بین اینوتکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاکچین و رمزارز ها زیر ذره بین اینوتکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید