در این فرودگاه فقط 24 خلبان اجازه فرود دارند، عکس

به گزارش اوج باور، فرودگاه پارو در کشور بوتان، یکی از سخت ترین باندهای فرود جهان را دارد، به طوری که فقط 24 خلبان اجازه فرود روی آن را دارند.

در این فرودگاه فقط 24 خلبان اجازه فرود دارند، عکس

نادیا زکالوند: بیایید روراست باشیم. پرواز، تجربه چندان خوشایندی نیست و فرود احتمالا بدترین قسمت آن است. گاهی اوقات فرود هواپیما در فرودگاه، حتی فرود عادی و بی خطر، ترسناک است.

بعضی از خلبانان فرود معمولی هواپیما را معادل شکست دادن شطرنج کامپیوتری می دانند، اما اگر قرار باشد در باند هواپیمای پارو در بوتان فرود بیایند، درست مانند این است که بخواهند قهرمان شطرنج جهان را شکست دهند. درواقع فقط 24 خلبان توانسته اند مجوز فرود در این فرودگاه را کسب نمایند.

در فرودگاه پارو در بوتان، نه تنها بیش از 100 خطر وجود دارد که خلبان ها باید آنها را درنظر بگیرند، بلکه شرایط جغرافیای محل به گونه ای است که فناوری های ویژه فرود در هواپیما معمولا در آنجا کاربردی ندارند.

در واقع ابزارهایی که به خلبان ها یاری می نمایند تا آنها در تاریکی یا هنگام توفانی بودن هوا، به سلامت به زمین بنشینند، در این فرودگاه کاربردی ندارند و خلبان ها باید به چشم های خود اعتماد نمایند.

خلبان ها پیش از رسیدن به باند فرودگاه، باید از مسیر زیگزاگی از دل کوه های اطراف عبور نمایند و سپس با یاری علایم و نشانه های موجود روی باند فرود بنشینند.

بعلاوه باند فرود در مقایسه با ارتفاع آن از سطح دریا بسیار کوتاه است. بنابراین خلبان باید بداند در چه ارتفاعی سرعت خود را تنظیم کند تا فرود ایمنی داشته باشد.

فرود در این فرودگاه چنان سخت است که حتی خلبان های حرفه ای و کسانی که در شرایط سخت آموزش دیده اند، نمی توانند در هوای توفانی، شب یا مواقعی که دید ضعیف است، فرودی انجام دهند.

منبع:

ladbible

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 شهریور 1402 بروزرسانی: 16 شهریور 1402 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1622

به "در این فرودگاه فقط 24 خلبان اجازه فرود دارند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این فرودگاه فقط 24 خلبان اجازه فرود دارند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید