رژلب جامد یا مایع؛ کدام بهتر است؟

به گزارش اوج باور، امروزه دنیای مد با عرضه محصولات زیبایی مجذوب نماینده ابتکار عمل بسیاری را در دست گرفته است. یکی از این ابتکار عمل های صنعت مد ابداع رژلب مایع است. پیش از آن خانم ها از رژلب سنتی که جامد بود استفاده می کردند. امروزه خانم ها تمایل دارند از رژلبی استفاده نمایند که ظاهر براق و درخشانی را ایجاد کند. رژلب مایع در قرن بیستم به علت مزایای بسیار زیادی که به مشتریان ارائه می داد بسیار پرطرفدار شد. در این مطلب به تفاوت بین رژلب های جامد و مایع پرداخته و به شما در انتخاب آن ها یاری می کنیم.

رژلب جامد یا مایع؛ کدام بهتر است؟

فواید رژلب مایع

در ادامه بعضی از دلایلی که خانم ها رژلب مایع را ترجیح می دهند آورده شده اند.

1.پیگمنتیشن بالا

این یک حقیقت شناخته شده است که رژلب های مایع پیگمنتیشن بالا و رنگدانه های زیادی دارند که به لب ها ظاهر ماتی می دهد. در صورتی که فردی هستید که دوست دارید فرم لبتان به صورت کامل معین باشد تنها چیزی که احتیاج دارید یک رژلب مایع در مجموعه لوازم آرایشتان است.

علاوه بر این رژلب های جامد در مقایسه با رژلب های مایع پیگمنتیشن پایین تری دارند یعنی سبک تر هستند. بعلاوه استفاده و پاک کردن رژلب های جامد ساده تر بوده و به حرکت ثابت دست یا احتیاط بسیار زیاد برای اطمینان از اینکه بیرون از لب رژ نمی زنید یا اشتباهی مرتکب نمی شوید ندارد. در صورتی که به تازگی شروع به استفاده از رژلب نموده اید، رژلب های جامد گزینه های راحت تر و کم ریسک تری هستند.

2. احتیاجی به استفاده از خط لب ندارد

رژلب های مایع بدون استفاده از خط لب ظاهر بسیار خوبی به لب ها می دهند. اما در رابطه با رژلب های جامد برای ایجاد ظاهر زیبا در لب ها باید از خط لب بهره ببرید که در مقایسه با رژلب مایع به زمان بیشتری احتیاج دارد.

از طرفی در صورتی که هوادار استفاده از رژلب باشید احتمالا درباره تکنیک لایه دادن به لب ها برای پرتر نشان دادن لب ها شنیده اید. خبر بد این است که این کار را با رژلب مایع نمی توانید انجام دهید. از آنجایی که رژلب مایع بافت مایع و رنگدانه های سنگینی دارد هنگامی که خارج از خط لب کشیده گردد می تواند بسیار نامرتب به نظر برسد. برای حجیم تر و زیباتر نشان دادن لب ها بهتر است در ابتدا قبل از استفاده از رژلب خط های لب را با استفاده از یک مداد لب پر رنگ کنید سپس روی آن ها رژلب مایع بکشید.

3. ماندگاری

یکی از مزایای اصلی رژلب های مایع این است که لک نمی شوند. این مدل رژلب ها برای مدت زمان طولانی تری باقی می مانند که باعث می شوند فرد احساس اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری در طول یک موقعیت خاص بدون احتیاج به تمدید کردن و جداد شدن از جمع به صورت مرتب را داشته باشد.

رژلب های جامد به میزان رژلب های مایع ماندگار نیستند. این بدان معنا است که بسیار راحت تر پخش و لکه می شوند. بنابراین در صورتی که در پی رژلبی هستید که ماندگاری بالایی داشته باشد باید بدانید که رژلب های جامد انتخاب های موثری نیستند.

4. تنوع بالا

رژلب های مایع به شما قدرت انتخاب بالایی می دهند. فرمولاسیون های مختلفی از رژلب مایع وجود دارد که طیفی از کرم، ساتن، براق تا مات را پوشش می دهد. گزینه های موجود بی انتها هستند. رژلب های مایع بدون استفاده از خط لب به لب ها ظاهر مرتب و زیبایی می دهند و همین مساله باعث می گردد در مقایسه با استفاده از رژلب جامد زمان کمتری را صرف کنید. علاوه بر این، این رژلب ها در مقایسه با رژلب های جامد کمتر رنگ پس می دهند و احتیاجی به نگرانی در رابطه با رنگی شدن دستتان هنگام برخورد با لب یا رنگ پس دادن لب ها به دندان هایتان و چک کردن مدوام آن ها نیست.

5. بسته بندی

نکته مثبت دیگر در رابطه با رژلب های مایع بسته بندی آن ها است. شکسته شدن قسمت بالایی رژلب جامد یا زمانی که دیگر نمی توان آن را به بالا یا پایین چرخاند بسیار ناامیدنماینده خواهد بود. حتی ممکن است رژلب دیگر قابل استفاده نباشد اما در رابطه با رژلب مایع این مشکل وجود ندارد.

علاوه بر این ساختار رژلب جامد آن را مستعد حوادث مختلف می سازد. به عنوان مثال ممکن است پس از استفاده از رژلب قبل از پیچاندن آن به داخل، در را روی آن قرار دهید. در نتیجه نوک رژلب خراب شده و در رژلب داخل آن گیر می نماید. علاوه بر این بعضی رژلب ها هم عملکرد پیچشی شان خراب می گردد و مجبور می شوید با یک براش لب رژلب را برداشته و روی لب های خود قرار دهید.

فواید رژلب جامد

در ادامه به آنالیز فواید رژلب جامد می پردازیم.

1. راحتی استفاده

استفاده از رژلب های مایع روی لب ها سخت است زیرا به مهارت احتیاج دارد. در صورتی که جزو افرادی نیستید که در زمینه استفاده از رژلب حرفه ای باشید، استفاده ناهموار و غیریکنواخت از رژلب می تواند شرایط را بدتر کند. در رابطه با رژلب جامد، استفاده از آن ساده تر بوده، تنها یک دقیقه طول می کشد و سختی بیشتری ایجاد نمی نماید.

2. مرطوب نگه داشتن لب ها

تقریبا همه رژلب های مایع به گونه ای طراحی شده اند که دوام طولانی و ظاهر مات داشته باشند. این بدان معنا است که به احتمال بیشتری لب هایتان خشک خواهند شد. رژلب های جامد ظاهر ماتی ندارند بنابراین لب ها را مرطوب نگه می دارند. با استفاده از رژلب جامد به سادگی می توانید از خشک شدن لب ها جلوگیری کنید. در صورت امکان با اعمال بالم لب روی رژلبتان، لب ها را مرطوب نگه دارید.

رژلب های مایع می توانند به سرعت لب ها را خشک نموده و باعث ترک خوردن و پوسته پوسته شدن لب ها شوند. بسیار طبیعی است اگر یک ساعت پس از استفاده از رژلب مایع لب هایتان خشک و ترک ترک شد. برای نرم نگه داشتن لب ها در ابتدا از یک اسکراب برای لایه برداری لب استفاده نموده و قبل از اعمال رژ لب مایع، لب هایتان را با بالم لب مرطوب کنید.

3. پاک شدن راحت

رژلب های جامد دارای رنگ های روشن و برجسته نسبت به رژلب های مایع به زمان بیشتری برای پاک شدن احتیاج دارند. در صورتی که از رژلب جامد استفاده می کنید با استفاده از روغن نارگیل به سادگی می توانید آن را پاک کنید. علاوه بر این پاک کردن رژلب مایع مات سخت است زیرا پیگمنت ها یا رنگدانه های آن چسبندگی بسیار قوی ای به پوست لب دارند. در صورتی که هربار برای پاک کردن به جامانده رژلب مایع مات باید کوشش بسیار زیادی انجام دهیدتوصیه می گردد با استفاده از روغن های زیتون یا نارگیل رنگدانه های رژلب را آسان تر پاک کنید.

4. احساس نرمی بیشتر روی لب ها

بسیاری از رژلب های جامد برخلاف رژلب های مایع دارای رویه کرم یا شفاف هستند که باعث آبرسانی بیشتر به لب ها می گردد. با استفاده از رژلب جامد احتیاجی به نگرانی درباره خشکی لب ها یا پوسته شدن پوست نباشید. در صورتی که قبل و بعد از استفاده از استفاده از رژلب جامد از بالم لب بهره ببرید، لب هایتان در طول روز نرم تر، صاف تر و درخشان تر می مانند. از آنجایی که رژلب های جامد به احتمال کمتری لب ها را پوسته پوسته و ترک ترک نمایند، یک انتخاب مغذی و مرطوب نماینده در طول ماه های سرد سال به شمار می روند.

از آنجایی که رویه رژلب جامد به سادگی از بین می رود، گزینه های زیادی را در رابطه با رژلب جامد پیدا نخواهید کرد زیرا بسیاری از آن ها ظاهر ساتن، کرمی یا ظریفی را ایجاد می نمایند. در صورتی که گزینه های به روزتری مانند ظاهر مات، درخشان یا متالیک را دوست دارید می توانید از رژلب های مایع بهره ببرید.

تفاوت استفاده از رژلب جامد و رژلب مایع

رژلب های جامد را باید به این صورت روی لب ها استفاده کرد که در ابتدا از قسمت میانی لب شروع نموده و به طرف گوشه ها حرکت کرد. برای هر دو لب بالا و پایین باید این کار را انجام داد. در صورتی که از گوشه ها به سمت وسط لب حرکت کنید کنترل کمتری خواهید داشت و از خط لب هایتان خارج خواهید شد.

رژلب های مایع برای افراد غیر ماهر و مبتدی هم مناسب هستند. زیرا براش آن ها تقریبا منحنی، کوچک و ظریف است از همین رو به سادگی راحت رنگ می پذیرد. با یک براش کوچک حتی می توانید خط لب بکشید و بافت رژلب ها هم بهتر از رژلب های جامد است. به علت روغنی که در رژلب مایع وجود دارد تاثیر پوششی بسیار خوبی روی خط لب ها دارد. در واقع می توان گفت که همه نقاط ضعف رژلب های جامد را رفع می نماید.

افرادی که عادت دارند قبل از استفاده از رژلب مایع از بالم لب استفاده نمایند در واقع بالم لب برای آن ها به عنوان پرایمر به کار می رود. افرادی که این عادت را ندارند می توانند از رژلب به صورت مستقیم استفاده نمایند. هنگام استفاده از رژلب مایع باید در ابتدا روی لب پایین رژلب بزنید.

این خط رژلب باید از درون لب به بیرون آن اعمال گردد. نزدیک خط لب بایستید و لب ها را به هم بمالید. روش استفاده از رژلب برای لب بالا مانند لب پایین است.پس از اعمال رژلب روی لب های بالا و پایین باید لب ها را به هم بمالید تا رنگ آن ها تغییر کند.

بزرگترین نکته درباره اعمال رژلب مایع سریع و دقیق عمل کنید زیرا این مدل رژلب یک لایه تشکیل می دهد بنابراین باید سریع روی لب استفاده گردد و لب ها را روی هم بمالید. بعلاوه پس از استفاده از رژلب به آن زبان نزنید زیرا باعث اعمال غیریکنواخت آن می شوید.

بهتر است رژلب مایع را هم روی لب بالا و هم روی لب پایین استفاده نکنید. ابتدا یک سمت را انتخاب نموده و روی آن رژلب بزنید زیرا پس از تشکیل لایه، روی هم قرار دادن لب ها سخت خواهد بود. به این منظور از لب پایینی شروع نموده و از نوک براش لب برای کنترل محدوده استفاده از رژلب بهره ببرید.

برای سایر قسمت های لب در ابتدا می توانید رژلب را در قسمت بزرگی از لب اعمال کنید. در صورتی که حجم زیادی از رژلب روی براش رژلب وجود دارد سعی کنید میزان کمی از آن را بردارید تا حجم زیادی روی لب هایتان جمع نگردد و ظاهر بدی را ایجاد نکند.

تفاوت های فرمولاسیون های رژلب جامد و مایع

رژلب مایع از نظر رنگ غنی تر از رژلب جامد بوده و ماندگاری بیشتری دارد. بعلاوه نسبت به رژلب جامد رنگ روشن تری را روی لب ها ایجاد می کتد و بسیاری از افراد به جای چرخاندن لوله، با استفاده از یک براش نرم از آن استفاده می نمایند.

بسیاری از رژلب ها در یک محصول با بسته بندی تیوبی هستند که در یک طرف آن ها برق لب و در طرف دیگر رژلب قرار گرفته است. پس از استفاده از این رژلب روی لب ها باید چند دقیقه صبر کنید تا خشک گردد. این رژلب اغلب کمی به رنگ ها رنگ داده و باعث می گردد رنگ لب ها در تمام طول روز باقی بماند.

از سوی دیگر یک برق لب شفاف هم می تواند باعث درخشش رژلب گردد. ممکن است احتیاج باشد چند بار در طول روز برق لب را تمدید کنید اما رژلب در طول روز ثابت باقی می ماند.

منابع:LIFESTYLE BY PS، Perfect Diary، Glam

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 دی 1402 بروزرسانی: 11 دی 1402 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1638

به "رژلب جامد یا مایع؛ کدام بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژلب جامد یا مایع؛ کدام بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید