احتمال شروع واکسیناسیون عمومی از خرداد با واکسن ایرانی

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران، مینو محرز، مسئول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت گفت: بازدیدی که یکی دو هفته پیش از کارخانه فراوری واکسن کوو ایران برکت داشتم، نشان می داد که سریع در حال کار هستند. کارخانه صنعتی که قرار است میلیون ها دوز واکسن را فراوری کند، تمام دستگاه هایش وجود دارد.

احتمال شروع واکسیناسیون عمومی از خرداد با واکسن ایرانی

وی با اشاره به اینکه دست اندرکاران با سرعت مشغول کار در این زمینه هستند، گفت: دست اندرکاران خیلی سریع در حال فراهم کردن شرایط لازم برای فراوری انبوه واکسن هستند و فکر می کنم این فرایند ادامه پیدا کند، واکسیناسیون در خرداد ماه با کوو ایران برکت محقق خواهد شد.

محرز به شروع مرحله سوم تست انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا از پنجم اردیبهشت ماه اشاره نمود و گفت: مرحله سوم این واکسن ایرانی با جمعیت 20 هزار نفری در شش شهر شروع شده است.

وی ادامه داد: مرحله سوم تست انسانی وسیع تر از مراحل قبلی است و در این مرحله داوطلبان فراوانی واکسینه می شوند تا اثرات و عوارض احتمالی واکسن مورد آنالیز دقیق تر قرار گیرد.

محرز در پاسخ به این سوال که آیا ایمنی زایی در مرحله دوم تست انسانی واکسن تائید شده است یا نه؟ گفت: ایمنی زایی در مرحله دوم کارآزمایی بالینی به طور دقیق معین نشده اما نتایج اولیه تزریق بر روی داوطلبانی که واکسن را دریافت نموده اند، خوب بوده است. این واکسن علاوه بر ایمنی زایی، بی خطر هم است.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 969

به "احتمال شروع واکسیناسیون عمومی از خرداد با واکسن ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال شروع واکسیناسیون عمومی از خرداد با واکسن ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید