احتمال افزایش 200 هزاری حق مسکن کارگران

به گزارش اوج باور، عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد از احتمال افزایش 200 هزار تومانی حقوق کارگران در امسال اطلاع داد و گفت: این تصمیم نهایی نشده و تصمیم گیری نهایی باید در جلسه این شورا اتخاذ گردد.

احتمال افزایش 200 هزاری حق مسکن کارگران

جهت دریافت خدمات آلاچیق ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، شکور پورحسین عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد از افزایش میزان حق مسکن کارگران در سالجاری اطلاع داد و گفت: طبق توافقات انجام شده میان نمایندگان دولت، نمایندگان کارگری و نمایندگانی از کارفرمایان، مقرر شده که میزان حق مسکن کارگران در سالجاری دوباره افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به انتقاداتی که به نحوه مشخص حقوق کارگران در شورای حقوق و دستمزد وجود دارد، بنا شده تا حقوق کارگران که اصلی ترین پایه چرخ فراوری در کشور هستند، دوباره مورد بازنگری قرار گیرد.

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد افزود: این تصمیم برای بهبود وضع معیشتی کارگران گرفته شده که امیدواریم تا حدی بتواند شکاف موجود بین حقوق کارگران و تورم موجود را پُر کند.

پورحسین توضیح داد: میزان تورم و هزینه معیشتی کارگران امروز از دستمزد مشخص شده برای کارگران بیشتر است و کارگران را زیر خط فقر قرار داده که این موضوع در سال جهش فراوری باعث نگرانی این قشر زحمت کش شده است.

وی تأکید کرد: طبق توافقات ضمنی که تا به امروز بین اعضای شورای حقوق و دستمزد انجام شده، احتمال افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران در سالجاری وجود دارد، اما تصمیم گیری نهایی باید در جلسه این شورا اتخاذ گردد.

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد در خاتمه با اشاره به علت برگزار نشدن جلسه این شورا در چهارشنبه گذشته، گفت: قرار بود نشست این شورا در روز چهارشنبه گذشته برای بحث درباره افزایش حق مسکن کارگران تشکیل گردد، اما به دلیل تغییر وزیر صنعت، این جلسه به هفته آینده موکول شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 301

به "احتمال افزایش 200 هزاری حق مسکن کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش 200 هزاری حق مسکن کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید