اسپر: هیچ دستوری برای خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی نداده ام

به گزارش اوج باور، وزیر دفاع آمریکا دستور خروج نیروهای آمریکایی از شبه جزیره کره را تکذیب کرد.

اسپر: هیچ دستوری برای خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی نداده ام

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یونهاپ، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا امروز (سه شنبه) گفت که هیچ دستوری برای خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی نداده اما وزارتخانه اش به کوشش ها برای کاهش اعزام نیروهای آمریکایی در سراسر جهان ادامه می دهد.

اظهارات اسپر پس از آن مطرح شد که گزارشی درباره پیشنهاد پنتاگون به کاخ سفید برای کاهش تدریجی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی در ماه مارس منتشر شد.

شایعات درباره کاهش نیروهای آمریکایی پس از آن شدت گرفت که آمریکا خواهان افزایش هزینه های پرداختی کره جنوبی برای 28500 نیروی آمریکایی حاضر در کره جنوبی بود.

اسپر در جریان گفتگوی آنلاین خود با موسسه مطالعات راهبردی بین الملل گفت: من هیچ دستوری برای خروج نیروهای امریکایی از شبه جزیره کره نداده ام.

وی با بیان اینکه خواهان استقرار چرخشی نیروهای آمریکایی به منظور انعطاف پذیری راهبردی بیشتر در واکنش به چالش های جهانی است گفت: ما به کوشش برای اصلاح در هر سطح فرماندهی در هر نقطه ای ادامه می دهیم تا عملکرد نیروهای خود را به بالاترین سطح برسانیم.

به دنبال شایعه خروج نیروهای آمریکایی از شبه جزیره کره منابع خبری در سئول گزارش داده اند که به دنبال این خبر، مقامات کره جنوبی به وسیله کانال های دیپلماتیک و نظامی خود به دنبال اطلاع از جدی بودن این موضوع هستند .

به گفته وال استریت ژورنال این خبر پس از آن منتشر شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا تصمیم به خروج تدریجی نیروهایش از آلمان را گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 469

به "اسپر: هیچ دستوری برای خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی نداده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپر: هیچ دستوری برای خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی نداده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید