افغانستان شیوع گسترده کرونا بین نیروهای امنیتی را رد کرد

به گزارش اوج باور، دولت افغانستان گزارش ها مبنی بر شیوع گسترده ویروس کرونا میان نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور و تاثیرات منفی آن بر عملکرد نیروها را رد کرد.

افغانستان شیوع گسترده کرونا بین نیروهای امنیتی را رد کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نیروهای دفاعی و امنیتی افغان در بیانیه ای گزارش تازه واشنگتن پست مبنی بر ابتلای 60 تا 90 درصد نیروهای افغان به ویروس کرونا را تکذیب کرد.

وزارت دفاع، فرماندهی پلیس و نیروهای امنیت ملی افغانستان در این بیانیه مشترک اظهارداشتند که براساس ارزیابی های دولتی، آمارهای منتشر شده و تاثیرات منفی ذکر شده ویروس کرونا بر نیروهای دفاعی و امنیتی، در این گزارش صحت ندارد.

بیانیه می افزاید: رهبری بخش امنیتی و دفاعی پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدامات پیشگیرانه و عملی را به وسیله ایجاد مراکز درمانی، توزیع لوازم ضروری پزشکی به قدر کافی در سراسر کشور به نیروهای افغان، صدور فرمان ها و رهنمودهای ویژه و تدابیر جدی و پیشگیرانه را در تمام قرارگاه ها و بخش های عملیاتی و حمایتی را شروع کرد و اجرای آن بطور سراسری ادامه دارد.

در ادامه بیانیه همچنین آمده که آسیب پذیری نیروهای افغان با تدابیر ویژه و رعایت پروتکل های بهداشتی در پایین ترین حد نگه داشته شده است.

بیانیه تاکید می نماید که ویروس کرونا تاثیر منفی بر ماموریت نیروهای دفاعی و امنیتی نگذاشته و مبارزه این نیروها در راستای مبارزه با تروریسم بطور موثر اجرا می گردد.

این در حالی است که واشنگتن پست به نقل از نیروهای امنیتی افغان گزارش داده که شیوع گسترده کرونا بین نیروهای امنیتی، شمار نیروهای در دسترس برای انجام عملیات را کاهش داده و وزارت دفاع افغانستان برای مبارزه و مهار این ویروس به نیروهای امنیتی یاری ننموده و هیچ دارویی نیز برای آن ها ارسال ننموده است.

از طرف دیگر نیز گزارش سه ماهه سربازرس ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نشان می دهد که نگرانی ها از آسیب پذیری نیروهای افغان در مقابل کرونا سبب شده تا نیروهای آمریکایی عملیات های مشترکشان را با نیروهای افغان متوقف نموده، آموزش حضوری آن ها را به حالت تعلیق درآورده و رفت و آمد بین پایگاه های نیروهای افغان و آمریکایی را نیز محدود نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 451

به "افغانستان شیوع گسترده کرونا بین نیروهای امنیتی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان شیوع گسترده کرونا بین نیروهای امنیتی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید