بحران پناهندگان موجودیت تمام اروپا را تهدید می نماید

به گزارش اوج باور، نخست وزیر یونان بحران پناهندگان را تهدیدی برای موجودیت اتحادیه اروپا دانسته و بر همبستگی اروپایی برای حل این مسئله تاکید نمود.

بحران پناهندگان موجودیت تمام اروپا را تهدید می نماید

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آلکسیس تسیپراس، نخست وزیر یونان در بخشی از تبادل نظر با نشریه بیلد با تاکید بر اینکه ما در اتحادیه اروپا اولین کشور پذیرنده پناهندگان بوده و به این ترتیب بزرگترین چالش را داریم گفت: دقیقا مانند بحران پناهندگان برای ما و تمام اروپا این مسئله مطرح است که از خود همبستگی نشان داده و مسائل را مشترکا حل کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که کدام برای شما بدتر است بحران پناهندگان یا بحران بدهی ها گفت: ما نباید این دو بحران را با هم قاطی کنیم. اما من اعتقاد دارم که بحران پناهندگان برای تمام اروپا خطرناک تر است چرا که موجودیت سراسر این اتحادیه را تهدید می نماید. اما وقتی که ارزش های مشترک ما از طرف بعضی ها زیر سوال قرار گرفته و ناگهان قواعد تنها برای بعضی ها باید اعتبار داشته باشد این دیگر به یک اشتراک ربطی ندارد. ما باید با این مسئله مقابله کنیم.

تسیپراس در بخش دیگری از این تبادل نظر هجوم بالای پناهندگان به کشورش را یک بار غیر قابل تحمل برای یونان دانسته و در عین حال گفت ما باید ذهنیت پناهندگان را درک کنیم. آن ها در خانه های خود بمباران می شوند، زندگی خود را با فرار به خطر می اندازند تا به یونان بیایند که دروازه ای برای اروپاست. اما برای پناهندگان مکه شمال اروپاست. آن ها می دانند که اینجا در یونان بحران وجود دارد و کاری پیدا نخواهند کرد. چگونه ما باید انسان هایی را که می خواهند بروند متوقف کنیم؟ ما حق نداریم این کار را انجام دهیم و نمی توانیم انسان ها را محصور کنیم، این مسئله قواعد بین المللی را نقض می نماید.

وی اضافه نمود: ما تنها می توانیم این انسان ها را از دریا نجات دهیم، مراقبت کنیم و ثبت نام کنیم. بعد از آن همه می خواهند بروند.

نخست وزیر یونان بستن جهت بالکان بر روی پناهندگان از طرف بعضی کشورهای اروپایی که به تراکم مهاجران در یونان انجامیده است را بر خلاف همه قوانین و در تقابل با تمام اروپا دانسته و تاکید نمود که ما این مسئله را به عنوان اقدامی غیر محبت آمیز آنالیز می کنیم. این کشورها اروپا را خراب می نمایند.

وی شرایط در یونان را با توجه به هجوم پناهندگان سخت اما نه غیر قابل کنترل ارزیابی نموده و گفت: ما بیش از صد در صد تعهدات خود در قبال این مسئله را برآورده نموده ایم. اما من کاملا آشکارا می گویم که اگر پناهندگان همچنان با این تعداد از ترکیه بیایند و مرزهای بالکان همچنان مسدود بماند بنابراین شرایط برای ما بحرانی و وخیم می گردد.

تسیپراس چنین شرایطی را یک بحران انسانی دانسته و گفت: پناهندگان از اینجا می خواهند به سمت شمال بروند اما آن ها نمی توانند. من آشکارا می گویم که ما باید محل اقامتی معقول و منطقی به این ها در اینجا بدهیم. یونان باید از وجهه انسانی اروپا دفاع کند و تفاوتی نمی نماید که چه تعداد پناهنده به این کشور می آیند. اما آنچه که ما درخواست می کنیم یک نقسیم عادلانه است.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر از موضع دولت آلمان در قبال بحران پناهندگان دفاع نموده و گفت: ما با بزرگترین مهاجرت مردمی از زمان جنگ جهانی دوم روبرو هستیم. برای اینکه این بحران را حل کنیم باید صلح در سوریه را تامین کنیم، همزمان باید مراقب باشیم که موج مهاجرت از ترکیه به اروپا محدود گردد. بنابراین این مسئله مهم است که اسکان مجدد پناهندگان در اروپا بالاخره شکل گیرد.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر تاکید نمود که من نیز مانند صدر اعظم آلمان بر این عقیده ام که اروپا با بحران پناهندگان در سرانجام قدرتمند تر می گردد.

تسیپراس همچنین با تاکید بر اینکه ما در مسئله پناهندگان هیچ زمانی برای به تاخیر انداختن چیزی را نداریم گفت: ما به همبستگی احتیاج داریم و البته سریعا.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 373

به "بحران پناهندگان موجودیت تمام اروپا را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران پناهندگان موجودیت تمام اروپا را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید