تداوم بازداشت های سیاسی در عربستان؛ 9 نفر دیگر بازداشت شدند

به گزارش اوج باور، منابع خبری می گویند که مسئولان عربستان سعودی نه نفر دیگر را بازداشت کرده اند، که هنوز نام این افراد مشخص نیست.

تداوم بازداشت های سیاسی در عربستان؛ 9 نفر دیگر بازداشت شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حساب کاربری معتقلی الرأی در توئیتر از تداوم بازداشت شهروندان عربستان سعودی توسط مسئولان این کشور خبر داد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از این حساب گزارش داد که در جریان بازداشتهای اخیر در عربستان سعودی، نُه نفر دیگر نیز بازداشت شده اند.

گفته می شود که هنوز نام این افراد مشخص نیست، ولی قطعا مشخص شده است که در بازداشت مسئولان سعودی قرار دارند.

توئیت حساب معتقلی الرأی

مسئولان سعودی در 12 فروردین دور جدید بازداشت ها را در این کشور آغاز کردند. الجزیره می گوید که ریاض با توجه به مشغول بودن افکار عمومی به بحران ویروس کرونا، دست به این بازداشت ها زده است.

در جریان این دور از بازداشت ها در عربستان سعودی، شمار زیادی از فعالان و چندین خبرنگار بازداشت شدند.

یحیی عسیری فعال حقوقی سعودی در این زمینه می گوید که مسئولان سعودی نمی خواهند نظر مخالف را بشنوند... و به همین دلیل تمام افراد را تحت تعقیب قرار می دهند؛ حتی کسانی که روزگاری، با آنان بوده اند.

این اخبار در حالی منتشر می شود که رسانه های رسمی عربستان سعودی، هیچ خبری درباره بازداشتها یا علت آن منتشر نمی کنند.

عربستان سعودی از نوامبر 2017 شاهد موجی از بازداشت هاست. این بازداشت ها در ابتدا، شامل دهها شاهزاده و مسئول بلندپایه و وزیر بود که با دستور شخص محمد بن سلمان ولی عهد سعودی، در هتل ریتز کارلتون در ریاض، بازداشت شدند.

پس از این اقدام، دایره بازداشتها در عربستان گسترده تر شد و این بار دامان مبلغان مذهبی، سیاستمداران و بازرگانان برجسته این کشور را گرفت. البته اخیرا شماری از پسرعموهای بن سلمان به همراه خانواده ها و فرزندانشان بازداشت شدند.

عربستان سعودی اواخر اسفند 1398 از بازداشت 298 مقام سعودی از جمله شماری از افسران ارتش و پلیس این کشور به ظن دست داشتن در جرایم رشوه خواری و سوء استفاده از مناصب خود خبر داد (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 273

به "تداوم بازداشت های سیاسی در عربستان؛ 9 نفر دیگر بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بازداشت های سیاسی در عربستان؛ 9 نفر دیگر بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید