ترامپ بعضی مقامات چینی را تحریم کرد

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران، کاخ سفید روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه مصوبه ای با عنوان اعلامیه خط مشی حقوق بشر اویغور در سال 2020 را امضا کرد که عاملان سرکوب مسلمانان در استان سین کیانگ چین را تحریم می نماید.

ترامپ بعضی مقامات چینی را تحریم کرد

این اعلامیه افرادی را که به نقض حقوق بشر و سوء استفاده ابزاری همچون بکارگیری نظام مند اردوگاههای تلقین فکر (شستشوی مغزی)، نیروی کار اجباری و تجسس ناخوانده با هدف امحای هویت قومی و باورهای مذهبی اویغورها و سایر اقلیتها در چین می پردازند، مسئول و جوابگو می داند.

در بیانیه کاخ سفید درباره این قانون آمده است که آمریکا ضمن محکوم کردن آنچه که نقض حقوق بشر در منطقه سین کیانگ خوانده شده، تحریم هایی را علیه مقام های خارجی که در آن دخیل هستند، اعمال می نماید.

لازم به ذکر است که پیش از این، یک مقام مطلع در دولت آمریکا خبر داده بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور میخواهد مصوبه ای را به امضا برساند که به موجب آن، مقامات چینی که ادعا می گردد در سرکوب اقلیت مسلمان اویغور در استان سین کیانگ دست داشته اند، مورد تحریم قرار گیرند.

اما این مقام مطلع به یک چارچوب زمانی تعیین برای امضای این مصوبه که ماه گذشته با حمایت دوحزبی در مجالس نمایندگان و سنای آمریکا به تصویب رسید، اشاره ای نکرد.

به رغم امضای این مصوبه از سوی ترامپ، دولت چین هرگونه سوءرفتار با مسلمانان اویغور را رد نموده و می گوید که اردوگاههای واقع در استان سین کیانگ آموزشهای شغلی و حرفه ای ارائه می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 406

به "ترامپ بعضی مقامات چینی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ بعضی مقامات چینی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید