جایزه ای که بنیاد انوشه انصاری برای تست کووید-19 درنظر گرفته است

به گزارش اوج باور، بنیاد ایکس پرایز (XPrize Foundation) که انوشه انصاری مدیریت آن را بر عهده دارد، برای ساخت کیت های تشخیص ارزان تر و سریع تر کرونا جایزه ای 5 میلیون دلاری درنظر گرفته است.

جایزه ای که بنیاد انوشه انصاری برای تست کووید-19 درنظر گرفته است

این رقابت که از هفته گذشته شروع شده است، به گفته ایکس پرایز تا شش ماه ادامه دارد و اسامی برندگان در اوایل سال 2021 اعلام خواهد شد. هرچند تیم های داوطلب برای نام نویسی تا انتها آگوست فرصت دارند.

بنیاد جایزه ایکس سازمانی غیرانتفاعی است که در سال 1994 (1373 خورشیدی) تأسیس شده و برای تشویق نوآوری هایی که به نفع بشریت است، مسابقاتی را برگزار می نماید. در حال حاضر انوشه انصاری، کارآفرین و نخستین ایرانی که به فضا رفت، مدیرعامل این بنیاد است.

در بیانیه ایکس پرایز آمده است: هدف از برگزاری این رقابت توسعه کیت های تست ارزان قیمت و با کاربری آسان برای تشخیص کووید-19 است، به طوری که زمان پاسخگویی سریعی داشته باشند. بر اساس گفته این سازمان، تست ها به طور تعیین باید زیر 12 ساعت نتیجه را معلوم نمایند، اگرچه بعضی تست ها حتی در 15 دقیقه می تواند به نتیجه برسد.

به گزارش Mashable در حالی که هم اکنون کیت های تشخیص کرونا حدود 100 دلار هزینه دارد، در این رقابت قیمت تمام شده هر کیت تشخیص نباید بیش از 15 دلار گردد. همچنین تیم های برنده باید بتوانند به مدت 60 روز در هر هفته حداقل 500 تست را انجام دهند و توانایی دستیابی به هزاران تست در هفته را نیز داشته باشند.

انوشه انصاری، در بیانه این جایزه گفت: تست سریع، مقرون به صرفه و در دسترس برای مهار همه گیری ویروس کرونا و بازگشت ایمن به مدرسه، کسب وکار و دیگر مؤسسات مورد احتیاج در دنیا، بسیار مهم است.

او اضافه نمود: تست سریع کووید ایکس پرایز، الهام بخش بهترین تیم های کارآفرینی و علمی است تا کنار یکدیگر جمع شوند و برای ساخت کیت تست سریع و مقرون به صرفه همکاری نمایند تا به دنیا برای برخاستن دوباره کمک دهند.

در این رقابت چهار دسته وجود دارد که تیم ها می توانند در یکی از آن ها شرکت نمایند؛ خانگی، در محل، آزمایشگاه توزیع و آزمایشگاه توان-بالا. رقابت نمایندگان می توانند روش های گوناگونی برای رسیدن به نتیجه آزمایش درنظر بگیرند؛ مانند تست های PCR که مواد ژنتیکی ویروس را شناسایی می نماید یا تست هایی که پروتئین های ویروسی را تشخیص می دهد و تحت عنوان تست های آنتی ژن شناخته می گردد.

این مسابقه پنج تیم برنده خواهد داشت که هر یک 1 میلیون دلار جایزه دریافت می نمایند و امکان برنده شدن بیش از یک تیم نیز در هر روش تشخیص وجود دارد. ایکس پرایز برای برگزاری این رقابت با اوپن کووید اسکرین (OpenCovidScreen) که مؤسسه ای غیرانتفاعی برای راهبری نوآوری ها در زمینه تشخیص کووید-19 است همکاری می نماید.

این بنیاد همچنین با پروژه کووید آپولو (COVID Apolo) که توسط شرکت سرمایه گذاری علوم زندگی RA Capital اداره می گردد همکاری خواهد داشت تا برای توسعه بهترین ایده های این رقابت و تجاری سازی آن ها 50 میلیون دلار فراهم نمایند.

تاریخ نام نویسی برای این رقابت تا 31 آگوست 2020 (10 شهریور 1399) اعلام شده است و تیم های علاقه مند می توانند برای نام نویسی به وب سایت بنیاد ایکس پرایز مراجعه نمایند.

  • چگونه با ذرات معلق ویروس کرونا در هوا مبارزه کنیم؟

عکس کاور: Getty Images

منبع: LiveScience

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 490

به "جایزه ای که بنیاد انوشه انصاری برای تست کووید-19 درنظر گرفته است" امتیاز دهید

1 کاربر به "جایزه ای که بنیاد انوشه انصاری برای تست کووید-19 درنظر گرفته است" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه ای که بنیاد انوشه انصاری برای تست کووید-19 درنظر گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید