خبرنگاران دستگاه های اجرایی در واگذاری خدمات به فرودگاه سقز تسریع نمایند

به گزارش اوج باور، سنندج - خبرنگاران - فرماندار ویژه سقز گفت: فرودگاه سقز از طرح های اولویت دار کردستان برای بهره برداری تا خاتمه دولت است که باید تمام دستگاه های خدماتی در واگذاری خدمات به آن و پیمانکاران چندگانه در ادامه عملیات، تسریع نمایند.

خبرنگاران دستگاه های اجرایی در واگذاری خدمات به فرودگاه سقز تسریع نمایند

به گزارش خبرنگاران، کامیل کریمیان شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیرکل فرودگاه های استان کردستان گفت: اداره کل فرودگاه ها موانع طرح از جمله معین سطوح پروازی را برای فرودگاه این شهرستان معین و برطرف کند تا ادامه عملیات سرعت بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه، فرودگاه سقز پروژه ای ملی و از طرح های پیشران توسعه چند استانی است اضافه نمود: بهره برداری از این پروژه ملی تا انتها دولت لازم است تا شرمسار مردم نشویم.

فرماندار ویژه سقز پیشرفت پروژه را بر اساس زمانبندی، مناسب توصیف نکرد و یادآور شد: عملیات نصب دیوارهای پیرامونی ، ساخت انتهاه و ساختمان های جانبی پیشرفت مناسب دارد و تطویل باند، احتیاج به سرعت بیشتر است.

کریمیان با تقدیر از پیگیری های استاندار کردستان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اضافه نمود: جابجایی دکل های فشار قوی برق به عنوان یکی از موانع پروازی با هزینه 200 میلیارد ریالی و 9 کیلومتر جابجایی واریانت عملیات و جاده جایگزین، در حال اجرا است.

امیر عباس نظری زاده، مدیر عامل فرودگاه های استان کردستان هم با اشاره به طولانی شدن فرایند ساخت فرودگاه سقز، از مسوولان دستگاه های خدمات رسان خواست تا برای واگذاری برق، آب، گاز و مخابرات، اقدام لازم را انجام دهند.

فرودگاه سقز در سال 1395 به عنوان یک پروژه سرانجام یافته خارج از دستور قرار گرفته بود که به همت استاندار کردستان و مسوولان وقت، دوبار به طرح اعتبار تزریق شد و هم اکنون با تامین اعتبارات لازم، دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است و پیمانکاران زیادی برای اتمام این طرح فعالیت می نمایند.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 972

به "خبرنگاران دستگاه های اجرایی در واگذاری خدمات به فرودگاه سقز تسریع نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگاه های اجرایی در واگذاری خدمات به فرودگاه سقز تسریع نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید