خبرنگاران روایت حماسه آفرینی پیش مرگان عرب در روایت فتح

به گزارش اوج باور، تهران- خبرنگاران- مرور حماسه آفرینی های مردم جان بر کف عرب و ارتش جمهوری اسلامی ایران در گروه مستند روایت فتح دیدنی شد.

خبرنگاران روایت حماسه آفرینی پیش مرگان عرب در روایت فتح

مستند پیش مرگان عرب به کارگردانی سمیه ذاکری خطیر و تهیه شده در گروه مستند روایت فتح تصویری است از جان بر کفی مردم سیار احمدآباد هویزه در زمان جنگ حکایت دارد.

ذاکری خطیر کارگردان مستند به خبرنگاران، گفت: پیگیری قصه مستند پیش مرگان عرب یک دغدغه شخصی بود، در اوایل کار شخصاً به جنوب سفر کردم و تحقیقات اولیه را انجام دادم و خوشبختانه با استقبال خوب گروه مستند روایت فتح برای ساخت روبرو شدم و پروژه کلید خورد.

وی ادامه داد: در این مستند شاهد اتفاقات آبان ماه 1359 هستیم که با قصه دلاوری و دلیری مردم روستا برای مقابله با بعثی ها و تحویل ندادن خلبان زخمی ارتش همراه است و معجزه باران هفت سال بعد از سال 59 در پیدا شدن 27 مرد روستا و خلبان ارتش.

این کارگردان با اشاره به مسائل ساخت مستند پیش مرگان عرب نیز گفت: متوجه شدم یک پزشک عراقی شاهد اتفاقات پیش آمده بر سر مردم روستا بوده ولی متأسفانه با تمام کوشش هایی که انجام می دادم پیروز به پیدا کردن این پزشک عراقی نمی شدم تا اینکه کتاب خاطرات این پزشک به دستم رسید و بالاخره با یک واسطه توانستم با ایشان صحبت کنم و به وسیله تبادل نظر تمام اطلاعات را در اختیار من گذاشتند و راضی به آمدن جلوی دوربین ما نشدند.

سمیه ذاکری خطیر در کارنامه مستندسازی خود مستندهایی از جمله مستند مأموریت 2257 در خصوص شهدای مدافع حرم، مستند خشاب های خالی و نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی و منفی سی و هشت درجه در خصوص سقوط هواپیمای تهران یاسوج و نقش ارتش در پیدا کردن اجساد را دارد.

مستند پیش مرگان عرب تهیه شده در گروه مستند روایت فتح می باشد که به زودی از شبکه های سیما پخش می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 306

به "خبرنگاران روایت حماسه آفرینی پیش مرگان عرب در روایت فتح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روایت حماسه آفرینی پیش مرگان عرب در روایت فتح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید