خبرنگاران شکل گیری تشکل های مالی اولویت اتاق بازرگانی ملایر قرار گیرد

به گزارش اوج باور، همدان- خبرنگاران- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به ظرفیت های ویژه ملایر در حوزه های مختلفی همچون کشاورزی، صنعت، گردشگری و موادغذایی تاکید نمود: شکل گیری حداقل پنج یا 6 تشکل قوی مالی باید در اولویت کاری اتاق بازرگانی این شهرستان قرار گیرد.

خبرنگاران شکل گیری تشکل های مالی اولویت اتاق بازرگانی ملایر قرار گیرد

علی اصغر زبردست عصر چهارشنبه در آیین معارفه مسوول نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان ملایر اضافه نمود: بدون شک فعالان مالی با ایجاد این تشکل ها و در قالب انجمن می توانند مسائل و مسائل خود را در سطح کشوری پیگیری و حل نمایند.

وی اصلی ترین تشکل در این شهرستان را انجمن فراوری و صادرنمایندگان کشمش ملایر عنوان و بیان نمود: جای این انجمن در سطح کشور خالی است و تا به امروز آن چیزی که از این انجمن مد نظر ما بوده، اتفاق نیفتاده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با تاکید بر اینکه از باغداران تا صادرنمایندگان کشمش باید عضو این انجمن شوند، تشکیل انجمن ملی فراوری و صادرنمایندگان کشمش را یک ضرورت برشمرد و تحقق این هدف عظیم را در گرو شکل گیری و فعالیت این انجمن حداقل در پنج استان کشمش خیز کشور فعال دانست.

زبردست گفت: در این راستا با استان هایی همچون قزوین، زنجان و ارومیه رایزنی کردیم و هماهنگی هایی در این زمینه صورت گرفت.

وی تاکید نمود: با توجه به فراوری بالای کشمش و انگور در این شهرستان و فعالیت گسترده باغداران، باید مرکزیت و موضوع انجمن ملی فراوری و صادرنمایندگان کشمش را برای استان همدان بگیریم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان گفت: طبق اولویت باید این انجمن با عضویت باغداران و فراوری و صادرنمایندگان ملایر شکل گیرد و به مرور تعداد اعضا زیاد گردد و انجمن ملی به خاتمه برسد.

زبردست تشکل مبل و منبت با توجه به جهانی شدن این هنرصنعت را از مهمترین تشکل مالی این شهرستان دانست و خواهان افزایش تعداد اعضای این انجمن شد و اضافه نمود: به طور قطع با انسجام این تشکل و یکی شدن، می توان مسائل و مسائل را پیگیری و حل کرد.

وی حضور سه نفر از فعالان مالی ملایر در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی همدان و نقش آفرینی در کمیسیون های تخصصی این اتاق را فرصتی مغتنم در پیشبرد اهداف این شهرستان دانست و بر بهره گیری بیشتر از ظرفیت های موجود برای رشد شتابان اتاق بازرگانی ملایر تاکید نمود.

محصولات کشاورزی معاف از تعهد ارزی شوند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان ضمن تقدیر از زحمات حمیدرضا نجفی مسوول سابق نمایندگی اتاق بازرگانی ملایر بیان نمود: وی در تشکیل کمیته های تخصصی و برقراری تعامل اتاق بازرگانی ملایر با فعالان بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی و پیشبرد اهداف اتاق اقدامات خوبی انجام داد که این اهداف باید توسط مسوول جدید با شتاب بیشتری طی گردد.

زبردست ادامه داد: با توجه به مسوولیت حمیدرضا نجفی در برگزاری جلسات کمیسیون های اتاق بازرگانی استان و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، احتیاج به یک نیروی ثابت و تمام وقت برای اتاق بازرگانی ملایر داشتیم که فردی شایسته تر از حمید بهرامی با سابقه خوب وی در اتاق بازرگانی همدان و مسوولیت نمایندگی اتاق بازرگانی تویسرکان، سراغ نداشتیم.

وی تاکید نمود: از مسوول جدید نمایندگی اتاق بازرگانی ملایر انتظار داریم با توجه به توان و سابقه خوب خود در اتاق بازرگانی، سرعت و شتاب بیشتری به اتاق بازرگانی ملایر بخشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان خواهان تعامل و ارتباط بیشتر فعالان مالی با اتاق بازرگانی ملایر شد و گفت: کوشش ما بر این است تا صندلی اتاق بازرگانی را محکم تر کنیم و بخش خصوصی صندلی خود را پیدا کند.

زبردست همچنین با اشاره به مسائل فعالان مالی پیگیری های متعدد اتاق بازرگانی کشور در راستای آسان سازی فرایند صادرات و حل مسائل ارزی، معافیت محصولات کشاورزی از تعهدات ارزی را ضروری دانست.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی همدان نیز با اشاره به ظرفیت های بالقوه ملایر خواهان تعامل بیشتر بخش دولتی با بخش خصوصی شد و گفت: تعلیق کارت های بازرگانی مسائلی را برای فعالان مالی به وجود آورده و موجب کندی فرایند صادرات شده است.

حسن بهرامی اتخاذ تدبیر اثرگذار برای برطرف تعلیق کارت های بازرگانی را ضروری خواند و بیان نمود: با توجه به اینکه بیشترین صادرات واحدهای فراوریی ملایر به کشورهای همسایه است، تعهد ارزی باید در این کشورها برطرف گردد.

وی با اشاره به همکاری واحدهای فراوریی بانک ها نسبت به تقاضای قانون تسهیل تاکید نمود: با وجود اعلام شرایط موجود به بانک مرکزی، اقدام قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته و احتیاج است قبل از خاتمه یافتن مهلت قانونی، اقدام جدی انجام گردد.

در این نشست از زحمات حمیدرضا نجفی تقدیر و حمید بهرامی به عنوان مسوول نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ملایر معرفی گردید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 617

به "خبرنگاران شکل گیری تشکل های مالی اولویت اتاق بازرگانی ملایر قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شکل گیری تشکل های مالی اولویت اتاق بازرگانی ملایر قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید