خبرنگاران قالیباف: مجلس در اصلاح آیین نامه داخلی به کیفیت و کمیت اهمیت می دهد

به گزارش اوج باور، تهران- خبرنگاران- رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم ارومیه تاکید نمود که در طرح الحاق یک تبصره به ماده 38 قانون آئین نامه داخلی مجلس (تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس) به موضوع کیفیت و کمیت بها داده شده است.

خبرنگاران قالیباف: مجلس در اصلاح آیین نامه داخلی به کیفیت و کمیت اهمیت می دهد

محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به تذکر سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه گفت:در 3 ماه گذشته کوشش های لازم برای تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی صورت گرفته و هدف این است نمایندگانی در این کمیسیون عضو شوند که از صلاحیت حقوقی و قضایی لازم برخوردارند.

رییس مجلس با بیان اینکه نمایندگانی که برای تشکل کمیسیون حقوقی و قضایی پیشنهاد خاصی داشتند، می توانستند در فرصت 10 روزه پیشنهادهای خود را به کمیسیون ارائه بدهند، گفت: هنوز بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، به تعداد 19 نماینده ای که حد نصاب تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی است، نرسیدیم و این سبب شده مهمترین کمیسیون مجلس به دلیل تعداد کم اعضا شکل نگردد. اما پیشنهادی که برای اصلاح داده شد هم به کیفیت و هم به کمیت توجه دارد زیرا کمیسیون حقوقی و قضایی بسیار مهم و کلیدی در مجلس است.

قالیباف همچنین گفت: نمایندگان اجازه بدهند امروز ابتدا مشکل کمیت کمیسیون حقوقی و قضایی رفع گردد و در خصوص کیفیت هم از نمایندگانی استفاده خواهد شد که بتوانند اثرگذار شوند.

سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه پیش از سخنان قالیباف در تذکری درباره این طرح اظهارداشت: آیا در این تبصره قرار است در کمیسیونی به مهمی کمیسیون حقوقی و قضایی، هم حقوق دان باشد و هم کار قضایی انجام دهد و آیا هیات رئیسه به فکر کمیت و کیفیت کمیسیون هست؟

وی اضافه نمود: یک نماینده از بعد حقوقی و قضایی خیلی سخت وارد مجلس می گردد. از طرفی به دلیل شرایط سخت و خاص کمیسیون حقوقی و قضایی، تعداد اعضایی که علاقمند به حضور در این کمیسیون هستند، کم است که این موضوع به این دلیل عدم رغبت نیست. بلکه موضوع خیلی مهم و تخصصی است و هر فردی نمی خواهد یا نمی تواند در این بادی حاضر گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهتر است اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی به صورت ثابت معرفی شده و افراد لازم از دیگر کمیسیون های به آن اضافه شوند، یادآور شد: هیات رئیسه به گونه ای تعبیه نموده است که بنده که حقوق دادن بوده و کار قضایی کردم، از کمیسیون اجتماعی نمی توانم در کمیسیون حقوقی و قضایی حضور داشته باشم.

ذاکر ادامه داد: بیشتر پرونده ها مربوط به مسائل مالی، صنعتی و بانکی است و نماینده ای که در کمیسیون صنعت و معدن است و حقوق می داند آیا نباید در کمیسیون حقوقی و قضایی هم عضو باشد و از حق مدیران، کارخانه های راکد و صنعت کشور دفاع کند؟

بعد از تصویب کلیات طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس؛ نمایندگان وارد آنالیز جزییات آن شدند که طبق آن و در صورت تصویب نهایی تبصره یک ماده 38 آیین نامه اصلاح می گردد.

بر اساس این اصلاحیه در دوره یازدهم هیات مشترک روسای شعب و هیات رییسه مجلس شورای اسلامی می توانند اعضای حقوقی و قضایی را مشخص نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 537

به "خبرنگاران قالیباف: مجلس در اصلاح آیین نامه داخلی به کیفیت و کمیت اهمیت می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قالیباف: مجلس در اصلاح آیین نامه داخلی به کیفیت و کمیت اهمیت می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید