خبرنگاران نروژ بر کاهش فراوری نفت خام تاکید نمود

به گزارش اوج باور، تهران- خبرنگاران - وزیر نفت و انرژی نروژ روز شنبه گفت، اگر طرح اوپک پلاس برای کاهش فراوری نفت اجرا گردد، این کشور فراوری نفت خام خود را کاهش خواهد داد.

خبرنگاران نروژ بر کاهش فراوری نفت خام تاکید نمود

به گزارش رویترز، تینا برو اضافه کرد: به هر میزانی که برای کاهش فراوری نفت نروژ در نظر گرفته گردد، از آن پشتیبانی خواهیم کرد.

شبکه خبری بلومبرگ روز شنبه نوشت: کشورهای عظیم فراوری نماینده نفت عضو و غیر عضو اوپک (اوپک پلاس) هنوز نتوانسته اند نظر مکزیک را در مورد کاهش فراوری نفت جلب نمایند.

اعضای اوپک پلاس و مکزیک روز شنبه در سومین روز متوالی مذاکرات، به پیشرفت هایی در مورد کاهش فراوری نفت خام دست یافته اند، اما هنوز تعیین نیست که اعضای گروه به یک توافق نهایی دست پیدا نمایند.

به دنبال تاثیر ویروس کرونا بر کاهش تقاضای جهانی، اعضای اوپک پلاس کاهش فراوری نفت خام 10 میلیون بشکه در روز را پیشنهاد نموده است. تا به امروز مکزیک با این پیشنهادات مخالفت نموده و به دنبال کاهش میزان کمتری نسبت به پیشنهاد دیگر اعضا است.

عربستان سعودی اصرار دارد که مکزیک باید فراوری خود را به اندازه هر کس دیگری در این گروه کاهش دهد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز قدم پیش گذاشته و برای توافق نهایی در حال میانجیگری است.

کشورهای عضو اوپک پلاس پنجشنبه شب در نشست ویدئویی به توافقی برای کاهش فراوری نفت خام و یاری به بهبود بازار متلاطم آن دست یافتند اما مکزیک در برابر نهایی شدن آن مانع ایجاد کرد در نتیجه این توافق مشروط به رضایت این کشور شد.

عصر روز آدینه بعضی رسانه های بین المللی به نقل از رییس جمهوری مکزیک اعلام کردند که این کشور بر سر کاهش فراوری نفت با آمریکا و کشورهای عضو اوپک پلاس به توافق رسیده است تا آخرین مانع بر سر راه رسیدن به توافق برداشته گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 294

به "خبرنگاران نروژ بر کاهش فراوری نفت خام تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نروژ بر کاهش فراوری نفت خام تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید