خبرنگاران پرستاران 130میلیون ریال به خانواده های محروم بشاگرد کمک کردند

به گزارش اوج باور، بندرعباس- خبرنگاران- فرشتگان سفیدپوش هرمزگان در اقدامی خداپسندانه اقدام به انجام کمک های نقدی و غیرنقدی به ارزش حدود 130 میلیون ریال به خانواده های محروم روستاهای بشاگرد کردند.

خبرنگاران پرستاران 130میلیون ریال به خانواده های محروم بشاگرد کمک کردند

رییس خانه پرستار هرمزگان روز چهارشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: جامعه پرستاری و مامایی استان همگام با دیگر قشرهای مردمی جهت کمک به مردم مناطق محروم که به دلیل شیوع ویروس کرونا، منابع درآمدی خود را از دست دادند، وارد عرصه شدند.

مرتضی حکمتی بیان داشت: پرستاران هرمزگان در یک اقدام خداپسندانه با جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی شامل برنج، روغن، حبوبات، لبنیات و دیگر اقلام ضروری تهیه

برای بیش از 200 خانوار محروم روستاهای شهرستان بشاگرد ارسال کردند.

وی ادامه داد: از همه مردم و خیران نیز خواستاریم تا توجه ویژه ای به مردم روستاهای محروم بشاگرد در این روزها داشته باشند تا بتوانیم با همدلی و همکمک این بحران را سپری کنیم تا جامعه به شرایط عادی بازشود.

شهرستان بشاگرد که در 300 کیلومتری بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده از جمله مناطق محروم و کمتربرخوردار این استان است که البته در سالهای اخیر گام های خوبی برای توسعه و آبادانی آن برداشته شده است.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می شود و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می شود که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

به گزارش خبرنگاران، پس از شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف و به خصوص ایران، همه بخش های مالی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تحت تاثیر قرار گرفته اند. البته آثار منفی شیوع این ویروس در بخش های مالی بیشتر از دیگر قسمت ها مشهود است و از نظر کارشناسان این موضوع به دلیل درگیری مردم برای تامین نیازهای اساسی،است. در این دوران پزشکان توصیه می کنند که برای قطع شیوع کرونا از خانه بیرون نیایید و همین عاملی شده تا برخی از کسب و کارها تعطیل شوند و بسکمک از افراد به خصوص افراد کم درآمد با آسیب های زیادی روبرو شوند.

برخی مشاغل آزاد همچون کارگران روزمزد و دستفروشان از جمله کسب و کارهای آسیب دیده تحت تاثیر کرونا هستند که البته این کسب و کارها جزو مشاغل غیر رسمی به شمار می فرایند. از همین رو تأمین نیازمندی های اساسی مردم، حمایت مالی از اقشار آسیب دیده از تعلیق کسب و کارهای مالی که به شکل قانونی حمایت نمی شوند و از پوشش بیمه ای برخوردار نیستند در این شرایط بحرانی بسیار ضروری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 305

به "خبرنگاران پرستاران 130میلیون ریال به خانواده های محروم بشاگرد کمک کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرستاران 130میلیون ریال به خانواده های محروم بشاگرد کمک کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید