خبرنگاران 100 کیلومتر از راه های روستایی چالوس نیازمند آسفالت است

به گزارش اوج باور، نوشهر - خبرنگاران - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس و کلاردشت با اشاره به کوهستانی بودن روستاهای چالوس گفت: 100 کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان خاکی و نیازمند آسفالت است که اجرای آن نزدیک به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

خبرنگاران 100 کیلومتر از راه های روستایی چالوس نیازمند آسفالت است

مهدی صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این 100 کیلومتر راه های روستایی خاکی در منطقه کوهستانی بخش مرزن آباد شهرستان چالوس قرار گرفته است که در هنگام بارندگی و مه آلود بودن تردد از آنها علی رغم بهسازی اجرا شده به سختی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از یکهزار و 200 خانوار برای تردد از این جاده های خاکی استفاده می کنند که در حال پی گیری برای تامین اعتبار لازم می باشیم تا روستائیان این منطقه از نعمت یک راه ایمن بهره مند شوند.

وی گفت: بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از 85 روستای ییلاقی و کوهستانی ، جمعیتی دستکم 30 هزار نفر در فاصله حدود 35 کیلومتر جنوب شرقی شهرستان چالوس و در جهت جاده کندوان قرار گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس و کلاردشت گفت: بیش از 25 کیلومتر از جاده های روستایی شهرستان کوهستانی کلاردشت با بیش از 500 خانوار نیز در حال حاضر خاکی هستند که به ازای هر کیلومتر برای زیر سازی و آسفالت نیاز به 400 میلیون تومان اعتبار است.

وی شرح داد: امسال با توجه به تامین اعتبار و ابلاغ آن 2 کیلومتر از جاده کوهستانی و خاکی روستای گیجان به روستای انگوران و 2 کیلومتر نیز از جهت کوهستانی روستای طویر به روستای ناتر در بخش مرزن آباد عملیات روکش آسفالت اجرا می شود.

صفایی با اشاره به اقدامات اجرا شده در دولت دوازدهم در ایمن سازی جاده حادثه خیز و پرتردد کرج - چالوس اضافه نمود: تمامی طول جهت حدود 78 کیلومتری جاده کندوان از تونل تا مرزن آباد با اعتبار ملی در دولت دوازدهم روکش آسفالت شده است.

وی همچنین از اجرای روکش آسفالت در جهت کندوان که آسیب دیده است در سالجاری خبر داد و گفت: با تامین اعتبار صورت گرفته 2 لاین از جهت 5 کیلومتری مرزن آباد تا دوآب و 10 کیلومتر نیز از کف هزار چم تا شهر مرزن آباد جاده کندوان آسفالت خواهد شد ولی باید قیر لازم نیز با توجه به افزایش قیمت آن تامین شود.

جاده کندوان یکی از کوتاه ترین جاده های اصلی پایتخت کشور به استان های شمالی بویژه غرب مازندران است و با وجود سخت گذر و حادثه خیزی آن ، اما به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی منحصربفرد در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال محل تردد میلیون ها مسافر، جهانگرد داخلی و خارجی است.

حدود 80 کیلومتر از جهت 160 کیلومتری جاده کوهستانی چالوس - کرج (کندوان) جز حوزه استحفاظی مازندران و بقیه نیز مربوط به استان البرز است که بیش از 15 تونل کوچک و بزرگ و تعدادی پل در طول جهت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 444

به "خبرنگاران 100 کیلومتر از راه های روستایی چالوس نیازمند آسفالت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 100 کیلومتر از راه های روستایی چالوس نیازمند آسفالت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید