رایزنی تلفنی ظریف و وزیر خارجه گرجستان درباره مناسبات دوجانبه

به گزارش اوج باور، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای گرجستانی خود درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه و مبارزه با شیوع کرونا به رایزنی پرداخت.

رایزنی تلفنی ظریف و وزیر خارجه گرجستان درباره مناسبات دوجانبه

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف و دیوید زالکالیانی وزرای امور خارجه جمهوی اسلامی ایران و گرجستان امروز (سه شنبه) 16 اردیبهشت ماه در گفت وگویی تلفنی ضمن مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در مورد مبارزه با شیوع ویروس کرونا بحث و گفتگو کردند.

از آخرین تحولات در روابط ایران و گرجستان انتقال 101 زندانی ایرانی از گرجستان به ایران برای گذراندن ادامه دوران محکومیتشان بود. بعدازظهر چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه، در پی کوشش و پیگیری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایران در تفلیس و رایزنی های اجرا شده با مقامات گرجستان و موافقت دولت تفلیس علیرغم عدم امضای موافقتنامه انتقال محکومان، 101 زندانی (محکوم) ایرانی محبوس در زندان های گرجستان به کشور بازگشته و تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران شدند. (اینجا بخوانید)

گفتنی است، وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه 11 اردیبهشت ماه نیز با وزرای خارجه کوبا، پاکستان، ترکمنستان و همچنین سرپرست وزارت خارجه افغانستان درباره مناسبات دوجانبه و شیوع ویروس کرونا تلفنی مصاحبه نموده بود.

ظریف پس از شیوع کرونا با تعداد زیادی از همتایان خود درباره تحریم های آمریکا و تاثیر آن در مبارزه ایران با ویروس کرونا مصاحبه نموده بود. وی همچنین در این زمینه به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نامه نوشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 237

به "رایزنی تلفنی ظریف و وزیر خارجه گرجستان درباره مناسبات دوجانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی ظریف و وزیر خارجه گرجستان درباره مناسبات دوجانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید