زنگ خطر کرونا در صف های شلوغ و بدون فاصله میادین میوه و تره بار

به گزارش اوج باور، طرح فاصله گذاری فیزیکی در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به منظور ایجاد فاصله ایمن و مطمئن و کنترل شیوع ویروس کرونا اجرا می گردد.

زنگ خطر کرونا در صف های شلوغ و بدون فاصله میادین میوه و تره بار

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، طرح فاصله گذاری اجتماعی شامل برنامه های جامعی است که از جانب دولت و ستاد مبارزه با بیماری کرونا در کشور بر اساس موقعیت جغرافیایی، جمعیت، میزان امکانات خصوصا در موارد درمانی و پزشکی و حداقل عملکرد های لازم برای مهار بیماری در محیط های مختلف به دستورالعملی ضروری برای اجرا تبدیل شده است، یکی از اماکنی که این دستورالعمل در آن اجرا شده میادین میوه و تره بار است، بدین شکل که در این اماکن با خط کشی ها و نشانه گذاری ها مکان ایستادن هر مشتری تعیین شده و فاصله ای یک متر و نیمی بین هر شهروند ایجاد شده است که شهروندان ضروری است با رعایت کامل طرح فاصله گذاری اجتماعی در میادین میوه و تره بار به انجام این فرآیند یاری نمایند.

با وجود اینکه مسئولان برای رعایت فاصله اجتماعی اقدام به خط کشی زمین و درج محل قرارگیری شهروندان نموده بودند، اما در کمال تعجب شهروندان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کردند و هر کدام برای این اقدام دلایل خود را داشتند.

برای آگاهی بیشتر از کم و کیف انجام این فاصله گذاری در میادین میوه و تره بار به یکی از این اماکن مراجعه کردیم، اما شاهد عدم همکاری شهروندان و رعایت نکردن فاصله اجتماعی از جانب بعضی از آن ها بودیم و از چند نفر از مراجعه نمایندگان علت آن را جویا شدیم که با پاسخ های زیر روبرو شدیم:

شهروندی که با ماسک و دستکش برای خرید آمده بود، اما فاصله را با نفر جلویی خود در صف رعایت ننموده بود در پاسخ به این سوال که چرا فاصله را رعایت نمی کند؟ گفت: بسیاری از کسانی که به این بازار می آیند فاصله یک متر و نیمی را رعایت نمی نمایند، بنابراین با رعایت کردن من نیز مسئله ای حل نمی گردد.

شهروند دیگری که در پشت او ایستاده بود با شنیدن سوال ما گفت: حجم مراجعه نمایندگان زیاد است و اگر بخواهیم با فاصله یک متر و نیمی از یکدیگر بایستیم صفی بسیار طولانی تشکیل می گردد که قابل کنترل نیست و باید مدت زمان بیشتری را سپری کنیم، البته در کنار شهروندانی که فاصله مناسب را با دیگران رعایت نمی کردند، گروهی هم بودند که به توصیه های مسئولان توجه داشتند.

در ادامه به سراغ مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران رفتیم و درباره این طرح پرسش هایی را مطرح کردیم.

سید سعید راد با اعلام اینکه تمام توان خود را در جهت حفظ ایمنی و تأمین سلامتی شهروندان به کار گرفته ایم، اضافه نمود: طرح فاصله گذاری فیزیکی در تمام میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه برای اجرای صحیح این طرح و رعایت فاصله ایمن، همراهی و همکاری شهروندان حرف اول را می زند، توضیح داد: البته ما نیز حداکثر اهتمام خود را به کار گرفته ایم و با تمام توان، نسبت به اتخاذ تدابیر و تمهیداتی که به وسیله اجرای آن ها می توان تراکم جمعیت در میادین میوه و تره بار را به حداقل میزان ممکن کاهش داد و شرایط مطمئنی را برای مراجعه نمایندگان فراهم آورد، اقدام نموده ایم.

راد ادامه داد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه قرار دادن خطوط و نشانه هایی به منظور حفظ فاصله یک و نیم متری و ضد عفونی کردن تمامی غرفه ها و غرفه داران به صورت روزانه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تمامی ارزاق و مایحتاج مورد احتیاج خانواده ها در میادین میوه و تره بار موجود است، اعلام نمود: شهروندان با آرامش خاطر و اطمینان کامل، اقلام و محصولات مورد نظر خود را به میزان مصرف خریداری نمایند و بابت تأمین انواع میوه و تره بار، مواد پروتئینی، کالا های اساسی و سایر محصولات مصرفی در میادین هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

در ادامه به سراغ حقیقی مدیر میدان میوه و تره بار صادقیه رفتیم و شرایط این بازار را جویا شدیم.

مدیر میدان میوه و تره بار صادقیه گفت: خدمت رسانی به مشتریان، سیاست سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران است و به همین دلیل کوشش می کنیم سرویس دهی مطلوبی به مراجعه نمایندگان داشته باشیم و فاصله گذاری اجتماعی و تمامی نکات بهداشتی از جمله ضد عفونی روزانه غرفه ها و الزام غرفه داران به استفاده از دستکش و ماسک در این میدان انجام گردد.

او ادامه داد:از زمانی که دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی در میادین ابلاغ شد، در این مکان طرح اجرا شده، اما بخش عمده عملیاتی شدن این دستورالعمل با شهروندان است.

حقیقی اضافه نمود: باید تمامی مراجعان به نشانه گذاری های صورت گرفته توجه نمایند و همکاری های لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 319

به "زنگ خطر کرونا در صف های شلوغ و بدون فاصله میادین میوه و تره بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر کرونا در صف های شلوغ و بدون فاصله میادین میوه و تره بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید