لبنانی ها مقابل وزارت کشور تجمع کردند

به گزارش اوج باور، ارتش لبنان اعلام کرد، از حق آزادی تظاهرات و بیان مسالمت آمیز عقاید حمایت می کند اما در عین حال اجازه نمی دهد مقرهای رسمی و نهادهای دولتی و غیر دولتی مورد حمله قرار گرفته و آسیب ببینند.

لبنانی ها مقابل وزارت کشور تجمع کردند

به نقل از سایت المیادین، این ارتش با صدور بیانیه ای گفت، نیروهای مسلح تمامی تدابیر و اقدامات لازم را برای حفاظت از حق تظاهرات مسالمت آمیز، حفاظت از تظاهرکنندگان و امنیت آنها و ممانعت از حمله به نهادهای دولتی و مقرهای رسمی به کار می گیرند.

تظاهرکنندگان لبنانی شامگاه جمعه در مقابل مقر وزارت کشور در بیروت تجمع کرده و هنگام حرکت در یک تظاهرات مسالمت آمیز در مقابل کاخ عین التینه، محل اقامت نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، مورد حمله گروهی از اشخاص قرار گرفتند و در پی درگیری خودروهای آنها نیز آسیب دید.

تظاهرکنندگان تردد خودروها را در مقابل مقر وزارت کشور متوقف کرده و شعارهایی علیه سیاستمداران لبنان و قدرت حاکم سر داده و آنها را عاملان فروپاشی اقتصادی کشور خواندند.

در این تجمع اعتراض آمیز در حالی که نیروهای امنیتی تلاش داشتند معترضان را از ورودی اصلی وزارت کشور به سمت خیابان الحمرا متفرق کنند، درگیری هایی میان پلیس و نیروهای ضد شورش و تظاهرکنندگان صورت گرفت.

شبکه ال بی سی به همین دلیل گفت، در جریان درگیری ها میان نیروهای امنیتی و گروهی از معترضان لبنان هنگام رفتن به سمت محل اقامت نبیه بری سه تن زخمی و حدود 10 خودرو آسیب دیدند.

معترضان در اعتراض به درگیری های رخ داده با نیروهای امنیتی به مقر وزارت کشور در بیروت رفته و خواستار گفت وگو با محمد الفهمی، وزیر کشور شدند اما نیروهای امنیتی آنها را مجبور کردند از ورودی این وزارت خانه دور شوند.

در مقابل تعدادی از حامیان نبیه بری هم نزدیکی محل اقامت او تجمع کردند.

گفتنی است، تعدادی از معترضان در چارچوب اعتراضات مردمی به اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور از چند روز قبل اطراف منازل برخی از سیاستمداران تجمع کردند.

درهمین راستا، ژوزف عون، فرمانده ارتش لبنان گفت، تنها همّ و غمّ ارتش امنیت کشور است و با همه توان بدون توجه به شایعات درباره وظایف خود کار خواهد کرد و در کنار مردم خواهد بود تا کشور در امنیت بماند.

وی گفت، ارتش اجازه نخواهد داد امنیت و ثبات کشور مختل شود و مسائل هر چقدر بزرگ باشد ارتش با هوشیاری خود و همکاری همه آنها را حل کرده و پشت سر خواهد گذاشت. با وجودی که کشور با بحران اقتصادی روبرو است بحرانی که زندگی همه مردم لبنان را تحت الشعاع قرار داده است اما صلح مدنی و حفاظت از کشور و مردمش همچنان اولویت ارتش است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 376

به "لبنانی ها مقابل وزارت کشور تجمع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنانی ها مقابل وزارت کشور تجمع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید