نخست وزیر ارمنستان: صدها نیروی ارتش مفقود شده اند

به گزارش اوج باور، تهران (پانا) - نخست وزیر ارمنستان امروز دوشنبه از مفقود شدن صدها نیروی ارتش این کشور در نتیجه درگیری ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ اطلاع داد.

نخست وزیر ارمنستان: صدها نیروی ارتش مفقود شده اند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش اسپوتنیک فارسی، این خبر در حالی از سوی نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام شد که رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان اخیرا یک اعلامیه مشترک را امضا کردند که به شش هفته درگیری در منطقه مورد مناقشه قره باغ سرانجام داد.

پاشینیان در جریان یک نشست خبری گفت: ما امیدواریم که بعضی از این سربازهای مفقود را زنده بیابیم. دیروز، من سربازی مجروح را یافتم که قبلا نامش در فهرست مفقودی ها بود.

نخست وزیر ارمنستان همچنین اضافه کرد، تبادل زندانی ها پس از آن شروع می گردد که دو طرف فرایند تبادل اجساد کشته های قره باغ را تمام نمایند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که یک روز به عنوان روز عزای ملی در ارمنستان پس از تکمیل فرایند تبادل اجساد اعلام گردد.

این بیانیه چند روز پس از آن مطرح شد که نخست وزیر ارمنستان با خروج نیروهای این کشور از قره باغ و پس دادن تعدادی از قلمروها به جمهوری آذربایجان و در راستای توافق صلح بین باکو و ایروان با میانجی گری روسیه توافق کرد؛ این توافق صلح 10 نوامبر امضا شد.

بر اساس این توافق، جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار است در مواضع خود متوقف شده و به تبادل زندانی ها بپردازند و 2000 صلح بان روس نیز در قره باغ مستقر می شوند.

درگیری ها در قره باغ 27 سپتامبر امسال میلادی بار دیگر به شدیدترین شکل ممکن شروع شد، وقتی که دو طرف یکدیگر را به پرتاب موشک، حملات توپخانه ای و حملات هوایی در قره باغ متهم کردند. این منطقه از 1988 شاهد تنش بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 600

به "نخست وزیر ارمنستان: صدها نیروی ارتش مفقود شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ارمنستان: صدها نیروی ارتش مفقود شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید