وزیر دولت نجات ملی یمن از تقلای ریاض برای رهایی از جنگ یمن گفت

به گزارش اوج باور، یک وزیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به شکست ائتلاف سعودی در تحقق اهدافش در حمله به این کشور و از دست دادن کلیه ابزارها و سازوکارهای سیاسی و نظامی خود در این جنگ گفت که ریاض به دنبال راهی برای توقف جنگ یمن است.

وزیر دولت نجات ملی یمن از تقلای ریاض برای رهایی از جنگ یمن گفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رضوان الحیمی یکی از وزرای کابینه دولت نجات ملی یمن توضیح داد که با گذشت زمان، سازوکارها و ابزارهای ائتلاف سعودی علیه یمن از نظر نظامی و سیاسی متلاشی شده است و پایداری یمنی ها موجب شد تا این ائتلاف به دنبال راهی برای برون رفت از این بحران به هر قیمت ممکن باشد.

وی در گفت وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک توضیح داد: امروز ما ملاحظه می کنیم که کلیه ادوات و سازوکارهای نظامی و سیاسی متجاوز سعودی - آمریکایی در مقابل رویارویی و پایداری ملت یمن متلاشی شده است و امیدهای آنها از بین رفته است.

الحیمی در ادامه به ضربه های سهمگینی که ائتلاف سعودی از سوی ارتش و کمیته های مردمی یمن دریافت کرد و نیز شکست آن در اشغال یمن از زمان اعلام شروع تجاوز به این کشور در 26 مارس 2015، یعنی نزدیک به 6 سال پیش به بهانه بازگرداندن دولت قانونی ادعایی به قدرت در یمن اشاره نمود و گفت که این ائتلاف، امید و دلخوشی به تضعیف اراده یمنی ها در انقلاب 21 سپتامبر که با هدف بازپس دریافت حاکمیت یمن از سعودی ها و آمریکایی ها شروع شد را نیز از دست داده است. پیش از این انقلاب، در واقع عربستان و آمریکا بر یمن حکمرانی می کردند و یمن حیاط خلوت آنها بود.

وی اضافه نمود: این امر برای همه جهانیان روشن شده است که ائتلاف متجاوز به یمن، چگونه با سازوکارهای خود که جنگ را با آن شروع کرد و آن را نردبان خود می دانست، برخورد کرد و اکنون دیگر این ابزارها و سازوکارها فایده ای برای او ندارد و نفوذ کسانی که آنها را دولت و حاکمیت قانونی یمن توصیف می کرد، در مناطق تحت سیطره ائتلاف سعودی، از بین رفته است و دیگر هیچ موجودیتی ندارند و در مقابل گروه های وابسته دیگری چون شورای انتقالی و گروه های تروریستی نظیر القاعده تقویت شده اند و در این مناطق قدرت گرفته اند.

این وزیر یمنی اضافه نمود که ائتلاف سعودی دیگر دریافته است که ارتش و کمیته های مردمی یمن در مناطق تحت کنترل شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی در حال حاضر از حالت دفاعی به حالت هجومی در آمده اند و در سطح میدانی و توانمندی های نظامی و حملات موشکی و پهپادی نیز به جایی رسیده اند که موجب بازدارندگی نیروی متجاوز به یمن شده اند تا جایی که این ائتلاف باید حساب هر حرکتی را در راستای تداوم تجاوز به یمن، بکند. تجاوزی که از زمان شروعش به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته و حاصلی جز ارتکاب جنایات کشتار جمعی، محاصره ملت یمن، جلوگیری از ورود دارو و غذا و هدف قرار دادن امنیت و صلح بین المللی نداشته است.

این وزیر دولت نجات ملی یمن شرح داد: بی تردید ائتلاف سعودی، امروز به دنبال راهکارهایی برای برون رفت از این شرایط است به ویژه که ارتش یمن به آزادسازی کل اراضی یمن ادامه می دهد و در حال گسترش اهداف نظامی مشروع خود در عمق خاک کشورهای متجاوز است.

عربستان سعودی از 26 مارس 2015، یک ائتلاف نظامی متشکل از بعضی کشورهای عربی و اسلامی به بهانه حمایت از دولت مستعفی عبدربه منصور هادی و بازگرداندن آن به قدرت تشکیل داد و حمله به یمن را کلید زد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 421

به "وزیر دولت نجات ملی یمن از تقلای ریاض برای رهایی از جنگ یمن گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دولت نجات ملی یمن از تقلای ریاض برای رهایی از جنگ یمن گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید