پایش 85 هزار خودرو در طرح بازرسی سلامت گیلان

به گزارش اوج باور، خبرنگاران/گیلان مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: همزمان با شیوع کرونا در گیلان تا 12 فروردین 85 هزار و 529 خودرو و 254 هزار و 818 سرنشین مورد پایش و تب سنجی توسط تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان قرار گرفتند.

پایش 85 هزار خودرو در طرح بازرسی سلامت گیلان

مهدی ولی پور در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به سرانجام طرح بازرسی سلامت، بیان نمود: حسب ابلاغ دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور مبنی بر تصمیم ستاد ملی مدیریت مبارزه با شیوع کرونا با افزایش کنترل و ممانعت از ترددهای بین شهری، سرانجام طرح بازرسی سلامت(تب سنجی و غربالگری) در محورهای ورودی و خروجی در 13 استان اعلام شد.

وی با اشاره به حضور تیم های امداد و نجات در 15 ایستگاه بازرسی طرح سلامت، اظهار کرد: همزمان با شیوع و گسترش کرونا در استان گیلان از تاریخ 8 اسفندماه 98، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محورهای خروجی استان و فرودگاه رشت با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی استقرار یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به آمار پایش و تب سنجی تا 11 فروردین بیان کرد: همزمان با شیوع کرونا در گیلان تا 12 فروردین امسال 85 هزار و 529 خودرو با 254 هزار و 818 سرنشین مورد پایش و تب سنجی قرار گرفتند که 41 نفر با علائم مشکوک در پست های غربالگری شناسایی و پس از آنالیز لازم 11 نفر توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند.

ولی پور، ضمن اشاره به حضور فعالانه جمعیت هلال احمر استان، توضیح داد: همزمان با شروع طرح پایش و تب سنجی، در 15 منطقه روزانه 150 نفر از نیروهای امدادی و ستادی با 15 دستگاه خودروی امدادی و یاری دار در مبادی خروجی گیلان و بعضی شهرها حضور فعال داشته اند و به صورت 24 ساعته مشغول خدمت رسانی بوده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به فعالیت طرح بازرسی سلامت همزمان با 13 استان کشور در 15 ایستگاه پایش و غربالگری، گفت: این طرح در آستارا، رودسر، رودبار، ماسال، سیاهکل، انزلی، فومن، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، تالش، املش، سیاهکل و رضوانشهر با حضور امدادگران و نجاتگران و داوطلبین جوان جمعیت هلال احمر و کارکنان مرکز بهداشت، اورژانس و نیروی انتظامی، شبانه روز مستقر و نسبت به تب سنجی، پایش و غربالگری خودروها اقدام کردند که پس از مشاهده هرگونه علائم بیماری، فرد مورد نظر با هماهنگی اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 268

به "پایش 85 هزار خودرو در طرح بازرسی سلامت گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش 85 هزار خودرو در طرح بازرسی سلامت گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید