پکن، اسلام آباد و کابل خواهان خروج آمریکا از افغانستان شدند

به گزارش اوج باور، چین، پاکستان و افغانستان، در بیانیه ای اعلام کردند خواهان خروج مسئولانه نیروهای آمریکایی و خارجی از افغانستان هستند.

پکن، اسلام آباد و کابل خواهان خروج آمریکا از افغانستان شدند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، افغانستان، چین و پاکستان خواهان خروج مسوولانه نیروهای ائتلاف از افغانستان شده اند تا از آنچه تجدید حیات هراس افکنی در افغانستان گفته می گردد، جلوگیری گردد.

به دنبال گفت وگوی راهبردی معاون وزرای خارجه سه جانبه چین-افغانستان و پاکستان، هر سه کشو در بیانیه ای اعلام کردند که هر سه طرف توافق کردند که مبارزه با هراس افکنی، همکاری امنیتی، مبارزه با حرکت اسلامی ترکستان شرقی و گروه های هراس افکن دیگر که امنیت مشترکشان را تهدید می نمایند، را تقویت نمایند.

دور سوم مذاکرات با ریاست لوو ژایووی معاون وزیر امور خارجه چین، میرویس ناب معاون وزیر امور خارجه افغانستان و سهیل محمود منشی وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

در این گفتگوها در خصوص همه گیری ویروس کووید-19 نیز گفتگو شد.

بر اساس این بیانیه، سه طرف توافق کردند که همکاری های بیشتری را در امر مبارزه با کووید-19 انجام دهند، از جامعه بین المللی بخواهند که به طور مشترک از تبعیض جلوگیری نمایند، از نقش برجسته سازمان بهداشت دنیای در هماهنگی پاسخ دنیای علیه کووید-19 حمایت نمایند تا همکاری های بین المللی در زمینه پیشگیری و کنترل شیوع کرونا در منطقه و دنیا ارتقا پیدا کند.

در این بیانیه همچنین آمده است که چین و پاکستان از کوشش های دولت افغانستان و طرف های ذیربط در تسریع تبادل زندانیان (طالبان) برای هموار کردن راه برای شروع مذاکرات میان افغان ها قدردانی نموده و خواهان کاهش خشونت و آتش بس بشردوستانه شده اند.

بر اساس این بیانیه، چین و پاکستان همکاری با دولت افغانستان را در فرایند آشتی صلح تحت رهبری افغانستان، شروع زودتر مذاکرات میان افغان ها، حفظ دستاورد پس از سال 2001 حمایت می نمایند و (چین و پاکستان) چشم امید به احیای صلح و ثبات در افغانستان دارند.

بیانیه همچنین تاکید نموده است که چین همچنان در ساختن روابط افغانستان و پاکستان نقش سازنده ای خواهد داشت.

در خصوص خروج نیروهای خارجی از افغانستان، سه طرف خواهان خروج منظم، مسوولانه و مبتنی بر شرط از افغانستان شدند تا از تجدید حیات احتمالی هراس افکنان جلوگیری گردد.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 448

به "پکن، اسلام آباد و کابل خواهان خروج آمریکا از افغانستان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن، اسلام آباد و کابل خواهان خروج آمریکا از افغانستان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید