یک مرکز غربی: عربستان در بلندمدت غیرقابل سکونت می گردد

به گزارش اوج باور، انستیتو فناوری و علوم ماساچوست در آمریکا در گزارشی اظهار داشت: عربستان در بلندمدت از لحاظ شرایط آب و هوایی با خطراتی جدی روبرو است و به منطقه ای غیر قابل سکونت تبدیل خواهد شد.

یک مرکز غربی: عربستان در بلندمدت غیرقابل سکونت می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پژوهش های جدید انستیتو فناوری و علوم ماساچوست نشان داده که با توجه به دمای بسیار بالای هوا و افزایش میانگین تبخیر آب در عربستان سعودی، این کشور در بلندمدت با مسائل متعددی از جمله تامین آب مورد احتیاج در بخش های کشاورزی، صنعتی و شهری روبرو می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

همچنین این رخدادها باعث افزایش شدید طوفان های خاکی شده و حیات مالی، اجتماعی و تاسیسات زیربنایی عربستان سعودی را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش پایگاه خبری عربی 21، در نهایت پدیده های شدید جوی در عربستان سعودی موجب می گردد این کشور در سالهای آینده به منطقه ای غیر قابل سکونت تبدیل گردد.

انستیتو فناوری و علوم ماساچوست در گزارش خود تاکید نموده است: از سال 2050 دمای هوا در بیشتر مناطق عربستان به ویژه پنج شهر استراتژیک یعنی ریاض، مکه، مدینه، تبوک و جده افزایش جدی خواهد داشت، تا جایی که این حرارت شدید سبب تهدید سکونت در این کشور می گردد.

بنابراین گزارش، در سالهای آینده ذخایر منابع آبی زیر زمینی عربستان نیز در اثر گرمای شدید هوا و استفاده از آن در موارد ضروری به خاتمه می رسد. از طرفی در این گزارش اعلام شده که میزان بارش باران در عربستان به ویژه در مناطق صحرایی موسوم به الربع الخالی در سالهای آینده به شدت کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 637

به "یک مرکز غربی: عربستان در بلندمدت غیرقابل سکونت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مرکز غربی: عربستان در بلندمدت غیرقابل سکونت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید