اولین کارگاه آموزشی ثبت ملی آثار در گیلان برگزار گشت

به گزارش اوج باور، در اولین روز از هفته پژوهش، کارگاه آموزشی ثبت ملی آثار تاریخی، طبیعی و معنوی به همت پژوهشگاه میراث فرهنگی گیلان در رشت برگزار گشت.

اولین کارگاه آموزشی ثبت ملی آثار در گیلان برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، اولین کارگاه آموزشی ثبت ملی آثار تاریخی، طبیعی و معنوی شنبه 23 آذرماه به همت پژوهشگاه میراث فرهنگی گیلان و با همکاری دانشگاه گیلان در رشت برگزار گشت.

سپیده آشفته پور کارشناس پژوهشگاه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به جنبه های غیر فیزیکی یک فرهنگ اضافه کرد: میراث معنوی بخشی از فرهنگ ماست که به شکل شفاهی و سینه به سینه به ما ارث رسیده است. این موارد شامل ارزش های اجتماعی، هنرهای نمایشی، صنایع دستی و هنرهای سنتی، آداب و رسوم و روش ها، مهارت ها، ابزارها، باورداشت ها، بیان هنری، زبان و دیگر جنبه های کارکردهای انسانی است.

آشفته پور در ادامه با اشاره به اهمیت این موضوع و تاثیرات آن بر روی جامعه اضافه کرد: میراث معنوی یا به عبارت دیگر میراث ناملموس بخش اساسی فرهنگ جوامع را تشکیل می دهد و به طور کلی باید اذعان کرد که حفظ میراث معنوی بسیار دشوارتر از حفظ میراث فرهنگی ملموس است.

در این کارگاه که با حضور علاقه مندان و دانشجویان رشته گردشگری دانشگاه گیلان برگزار گشت، گزارشی اجمالی از فرایند ثبت پفراینده های میراث معنوی ارائه شد.

در پایان این همایش نیز پنل پرسش و پاسخ با حضور میثم نوائیان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی گیلان، مجتهدی از اعضای تیم ثبت کننده کوه سماموس، فلاحی معاون پژوهشی اداره کل ارشاد استان ، میرصالحی مسئول ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی گیلان برگزار گشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 21

به "اولین کارگاه آموزشی ثبت ملی آثار در گیلان برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کارگاه آموزشی ثبت ملی آثار در گیلان برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید