بازداشت پنج داعشی در نینوا

به گزارش اوج باور، سرویس امنیت ملی عراق از بازداشت پنج عضو گروه تروریستی داعش در نینوا اطلاع داد.

بازداشت پنج داعشی در نینوا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سومریه نیوز، سرویس امنیت ملی عراق با صدور بیانیه ای اظهار داشت، بر اساس داده های اطلاعاتی دقیق، نیروهای سرویس امنیت ملی عراق در استان نینوا پیروز شدند، طبق ماده چهارم تروریسم، پنج عضو گروه تروریستی داعش را پس از چند روز تعقیب و پیگرد در مناطق مختلف شهر موصل بازداشت نمایند.

در این بیانیه همچنین آمده است، بازداشت شدگان در جریان بازپرسی و تحقیقات اولیه اعتراف کردند که در دفتر عضو گیری داعش فعالیت می کردند و طی جنگ و درگیری برای آزادسازی شهرها، با نیروهای امنیتی عراق جنگیدند و آنها مسئول کشته و مهاجرت شماری از شهروندان این کشور هستند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، این پنج تروریست بلافاصله پس از تکمیل بازپرسی و خاتمه تحقیقات به مراجع قضایی ارجاع خواهند شد.

از سوی دیگر، حامد خلیل الشمری، فرمانده پلیس دیالی از خنثی سازی یک طرح تروریستی در این استان اطلاع داد.

الشمری با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد در جریان یک عملیات امنیتی ویژه و مشترک یک طرح تروریستی خنثی شد و طی آن مغز متفکر اجرای این طرح تروریستی به همراه مقادیر زیادی مواد مخدر، سلاح و بمب دست ساز دستگیر شد. هدف از اجرای این طرح تروریستی ایجاد بی ثباتی و شعله ور کردن آتش فتنه طائفه ای در استان دیالی بود.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، طبق داده های اطلاعاتی دقیق برای جست و جوی مخفیگاه های تروریستی این تروریست بازداشت شد که برای هدف قرار دادن فرماندهان حشد شعبی برنامه ریزی می کرد. پس از تکمیل فرایند تحقیق و بازپرسی این تروریست به کارگذاشتن بمبی اعتراف کرد که یگان مهندسی حشد شعبی آن را خنثی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 468

به "بازداشت پنج داعشی در نینوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت پنج داعشی در نینوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید