حمایت صندوق کارآفرینی امید از طرح های اشتغال زا

به گزارش اوج باور، صندوق کارآفرینی امید با حمایت از طرح های اشتغال زا تا خاتمه امسال 300 هزار شغل ایجاد می نماید.

حمایت صندوق کارآفرینی امید از طرح های اشتغال زا

همه ما بارها ایده هایی برای آغاز کسب وکاری کوچک در سر داشته ایم که به دلیل نداشتن سرمایه اولیه از آن صرف نظر نموده ایم. در واقع در شرایط مالی فعلی بسیاری از کارجویان در پی کار هستند، ولی سرمایه لازم برای آغاز کار را ندارند. آگاهی از حمایت مالی مختلف موسسات و صندوق ها از کسب وکارهای کوچک و پرداخت تسهیلات به آن ها به توانمندسازی کارجویان و اشتغال زایی یاری می نماید.

صندوق کارآفرینی امید (صندوق مهر امام رضا سابق)، یکی از نهادهای حامی کسب وکارهای خرد و کوچک، روستایی و خانگی است.

وظیفه صندوق کارآفرینی امید چیست؟

این کار در کاهش بیکاری و افزایش فراوری ناخالص داخلی موثر است. نتیجه حمایت مالی این صندوق، توسعه اشتغال و کارآفرینی، توانمندسازی مالی، برطرف بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار است.

بخش بزرگی از منابع مالی صندوق امید برای حمایت از طرح های اشتغال زا و کسب وکارهای بازارمحور اختصاص داده شده و در نتیجه آن راهنمایی بازار به سمت مشاغل پایدار است.

صندوق کارآفرینی امید چگونه از طرح اشتغال زا حمایت می نماید؟

نعمت الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفت و گو با ایسنا شرایط حمایت از طرح های اشتغال زایی را اعلام نموده است.

  • در قدم اول هرکسی طرح اشتغال زایی داشته باشد می تواند به صورت فردی به صندوق کار آفرینی امید مراجعه کند و درخواست تسهیلات کند.
  • صندوق کارآفرینی امید مجوز کسب وکار صادر نمی نماید می تواند برای یک فعالیت مالی با دستگاه مربوط تفاهم نامه امضا کند و در قالب تفاهم نامه در آن بخش مالی که قرار است، فعالیتی انجام گردد، طرح را حمایت می نماید.
  • طرح های ارائه شده برای اشتغال زایی می توانند در قالب خود اشتغالی، خویش فرما یا کارگاه کوچک و میانه و معیشت محور باشند.
  • در قدم بعدی صندوق کارآفرین امید تسهیلات را پرداخت می نماید و برای این کار فرد دارای طرح اشتغال باید به دستگاه مرتبط با شغلی که می خواهد ایجاد کند مراجعه کند و از سوی آن دستگاه برای دریافت تسهیلات به صندوق معرفی گردد.

300 هزار شغل چگونه ایجاد می گردد؟

هدف صندوق کارآفرینی امید حمایت از 100 هزار طرح اشتغال زا است. در صورت حمایت از این 100 هزار طرح مالی، اگر هر طرح برای سه نفر شغل ایجاد کند، با استفاده از تبصره 18 بودجه 1401 و طی هماهنگی های اجرا شده با وزارت اقتصاد می توانیم 300 هزار شغل را ایجاد کنیم.

بنابر اعلام صندوق، تا به امروز 31 هزار و 400 طرح در امسال تسهیلات دریافت نموده اند که برای این طرح ها، مبلغ 5 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

شناسایی و حمایت از طرح های دانش بنیان در طرح رویداد مدار

به دلیل نام گذاری امسال به نام فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین، صندوق کارآفرینی امید با اعلام حمایت مالی از طرح های دانش بنیان، پرداخت 2000 میلیارد تومان از منابع خود به طرح های دانش بنیان اختصاص داده است.

صندوق کارآفرینی امید با همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در طرحی با عنوان رویداد مدار، با اولویت روستاها، از طرح های مولد، دانش بنیان، اشتغال آفرین و روستایی حمایت می نماید. در تفاهم اولیه 2000 میلیارد تومان از منابع در این بخش سرمایه گذاری می گردد تا طرح های دانش بنیان شناسایی شوند. ابتدا طرح ها معرفی می شوند و بعد از آنالیز در صورتی که طرح دانش بنیان باشد، اقدامات لازم را برای حمایت انجام می گردد.

جدیدترین آگهی های استخدام را در خبرنگاران ببینید

***

اخبار استخدام را در بلاگ خبرنگاران بخوانید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1497

به "حمایت صندوق کارآفرینی امید از طرح های اشتغال زا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت صندوق کارآفرینی امید از طرح های اشتغال زا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید