سریع ترین دوربین جهان ساخته شد، ضبط 70 تریلیون فریم در ثانیه

به گزارش اوج باور، محققان دوربینی ساخته اند که با قابلیت ضبط 70 تریلیون فریم در ثانیه، سریع ترین دوربین جهان شناخته می شود.

سریع ترین دوربین جهان ساخته شد، ضبط 70 تریلیون فریم در ثانیه

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از نیو اطلس، بهترین دوربین های تلفن های هوشمند جهان قادر هستند حرکت آهسته را با کمتر از یک هزار فریم در ثانیه ضبط کنند. اما همه اینها در مقایسه با دارنده رکورد جدید سریع ترین دوربین جهان به طرز عجیبی تفاوت دارد، که دارای سرعت خارق العاده 70 تریلیون فریم در ثانیه است. این میزان به اندازه کافی سریع است که بتواند امواج نور ضبط کند.

این فناوری که در مؤسسه فناوری کالیفرنیا توسعه یافته است، عکاسی طیف فوق سریع فشرده (CUSP) نامیده می شود. این دستگاه مانند دوربین های معمولی عمل نمی کند. این دوربین از پالس های بسیار کوتاه از نور لیزر استفاده می کند، که هر یک فقط یک فمتوثانیه (یک میلیون میلیاردم ثانیه) طول می کشد.

یک سیستم نوری این پالس ها را به نورهای کوتاه تری تقسیم می کند. سپس هریک از این پالس ها به یک سنسور تخصصی در دوربین ضربه می زنند و تصویری را تولید می کنند. و این اتفاق 70 تریلیون بار در ثانیه انجام می شود.

محققان برای این دوربین کاربردهای بسیاری را در نظر دارند که شامل انواع زیادی از پدیده های بسیار سریع، مانند انتشار نور بسیار کوتاه، انتشار موج، همجوشی هسته ای، انتقال فوتون در سرویس ابری، بافت های بیولوژیکی و غیره می شود.

4112/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 354

به "سریع ترین دوربین جهان ساخته شد، ضبط 70 تریلیون فریم در ثانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین دوربین جهان ساخته شد، ضبط 70 تریلیون فریم در ثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید