هدف گذاری افزایش سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر

به گزارش اوج باور، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از هدف گذاری افزایش پنج هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بنادر خبر داد و گفت: این مهم با ایجاد فضای وسیع در سرمایه گذاری و لحاظ مشوق های لازم در بنادر برای سرمایه گذاران و همچنین طرح های تولیدی و تبدیلی محقق می شود.

هدف گذاری افزایش سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر

فرهاد منتصر کوهساری، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درباره اهداف توسعه ای که برای بنادر کشور و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، اضافه نمود: دسترسی بنادر به شبکه حمل و نقل ترکیبی و ارتقای زیرساخت های حمل و نقل مناسب در پسکرانه ها، نقش بسزایی در تسهیل و تسریع عملیات ایفا می کند و در حقیقت لازمه کارایی بالای بنادر، وجود یک زنجیره لجستیکی متناسب با توان و ظرفیت بالا برای پشتیبانی کامل از تولید در سطح کشور است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: امروزه استفاده از ظرفیت های لجستیکی بنادر و ایجاد منطقه ها ویژه اقتصادی در پسکرانه های بنادر به نام یک فرآیند کلی در پیشرفت اقتصاد و توسعه فعالیت های تولیدی در کشورها مدنظر قرار گرفته است.

وی بیان داشت: پارک های لجستیکی در پسکرانه بنادر به نام فضای متصل، با هدف توانایی جذب مراکز اقتصادی و سرمایه گذاری حوزه محلی، منطقه ای، جهانی و همچنین ارائه خدمات ارزش اضافه نموده در حمایت از تولید ملی در کشور و رفع موانع موجود در بخش تولید، نقش اساسی را بر عهده دارند.

کوهساری گفت: این سازمان با ایجاد فضای وسیع در سرمایه گذاری و لحاظ مشوق های لازم در بنادر برای سرمایه گذاران و همچنین طرح های تولیدی و تبدیلی، در نظر دارد تا در جهت افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از اعتبار 160 به 165 هزار میلیارد ریالی برسد.

بر همین اساس سازمان بنادر به منظور توانمندسازی سرمایه گذاری در مقابل تغییرات، مخاطرات و تهدیدهای داخلی و خارجی، بازنگری برخی از قراردادهای سرمایه گذاری را در دستور کار قرار داده است.

سال گذشته جذب سرمایه گذار خصوصی در بنادر نسبت به سال قبل تر پیشرفت چشمگیری داشت که نتیجه ارائه مشوق برای سرمایه گذاری در بنادر کشور از طریق بخش خصوصی بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1045

به "هدف گذاری افزایش سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف گذاری افزایش سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید