51 درصد نماد ها در صف خرید

به گزارش اوج باور، روز گذشته از میان 616 نماد معامله شده در بازار سهام 320 نماد در صف خرید قرار داشتند. به بیان دیگر دیروز برای سهام بیش از 51 درصد شرکت های حاضر در بورس صف تقاضا شکل گرفت که این می تواند نشان دهنده بازگشت توجه سرمایه گذاران به بازار سهام و مهم تر افزایش پتانسیل برای رشد آینده آن باشد.

51 درصد نماد ها در صف خرید

در مقابل تنها 43 نماد بود که در آن ها افزایش شیب فروشندگان موجب تراکم و صف نشینی برای فروش سهم شد. این در حالی است که روز دوشنبه تعداد نماد هایی که عرضه سهام آن ها موجب تشکیل صف های کامل شد، 82 نماد بود. یعنی طی این یک روز نزدیک به نیمی از صف های فروش جمع شدند و به جمع کفه سنگین تقاضا ها درآمدند.

حجم صف های خرید در بازار دیروز تنها در سطر اول تقاضا ها به 3/ 2 میلیارد سهم می رسید که حکایت از رشد بالای قدرت تقاضا در این بازار را می داد، چراکه حجم تقاضا در بازار روز یکشنبه تنها به 3/ 1 میلیارد سهم می رسید. ارزش این تقاضا ها بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان بوده است.

نماد هایی که بیشترین تقاضا ها از نظر ارزش به سمت آن ها جلب شده بود، شامل بوعلی، قرن، برکت و وکبهمن می شدند. ارزش تقاضا ها برای سهام پتروشیمی بوعلی 494 میلیارد تومان و برای پدیده شیمی قرن بالغ بر 169 میلیارد تومان بود.

همان طور که گفته شد، در مقابل این تعداد رشد تقاضا، روز گذشته تعداد نماد های صف عرضه به 43 سهم رسید که حجم آن ها حدود 835 میلیون سهم بود و ارزش آن ها به یک هزار میلیارد هم نمی رسید. ارزش عرضه های روز یکشنبه 7/ 1 میلیارد تومان بود که روز گذشته به رقم 945 میلیارد تومان نزول یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 739

به "51 درصد نماد ها در صف خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "51 درصد نماد ها در صف خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید