آثار تاریخی ثبت نشده خلخال شناسایی می شوند

به گزارش اوج باور، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، علی درویشی روز 29 آبان ماه در بازدید از روستای خمس، اظهار کرد: سطح مشارکت های مردمی برای حفظ و احیای آثار تاریخی، مذهبی و فرهنگی این شهرستان افزایش پیدا کرده است، به طوری که جلب مشارکت اهالی روستای خمس برای تأمین هزینه های بازسازی و بازسازی بنای مسجد جامع این روستاکه از بناهای دوره قاجار است، نتیجه بخش بود.

آثار تاریخی ثبت نشده خلخال شناسایی می شوند

او از آغاز عملیات اجرایی بازسازی و بازسازی دومین مسجد تاریخی روستای خمس با مشارکت اهالی و افراد خیر، خبر داد و اضافه نمود: مسجد عبدالرزاق از بناهای تاریخی دوران قاجار است که به ثبت ملی رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال اعلام کرد: مساجد جامع و عبدالرزاق روستای خمس جزو بناهای تاریخی با معماری اسلامی و ترکیب چوب، آجر و ساروج است که جزو معماری های تلفیقی مناطق شمال غرب و متناسب با اقلیم این مناطق است.

او گفت: با فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم در بازسازی و بازسازی بناهای تاریخی، حفظ و نگهداری این بناها، تاریخ و فرهنگ اصیل چندهزار ساله خلخال را زنده نگه می داریم.

درویشی با بیان این که ثبت ملی حمام(خان) در میدان مسجد جامع و مرکز خلخال از بناهای تاریخی دوره قاجار نیز در دست اقدام است، اظهار کرد: این اثر تاریخی در بافت تاریخی قلعه باشی و از آثار شاخص تاریخی این منطقه است.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 669

به "آثار تاریخی ثبت نشده خلخال شناسایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار تاریخی ثبت نشده خلخال شناسایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید