آشنایی با پارتیشن شیشه ای مدرن و هوشمند

به گزارش اوج باور، تجمل گرایی و گرایش به زیبایی امری طبیعی و فطری در انسان ها است. حال اگر این تجمل گرایی موجب برطرف احتیاج ما گردد دیگر از واجبات به شمار می رود. پارتیشن شیشه ای هم یکی از وسایل و متریال لوکس و شیک مورد استفاده در ساختمان ها است، هم موجب پدید آمدن محیطی شیک و لوکس برای استفاده کنندگان می گردد و هم موجب جداسازی و تفکیک قسمت های مختلف ساختمان برای استفاده صحیح از فضا. بیشترین کاربرد و استفاده از پارتیشن شیشه ای در ادارات می باشند. هرچند شما می توانید از این پارتیشن ها برای فضای داخلی منزلتان نیز استفاده نمایید. نصب پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی منازل بیشتر جنبه تزئینی دارد تا کاربردی مگر در دکوراسیون های خاص و مدرن که بجای دیوارهای گچی از دیوار پیش ساخته شیشه ای استفاده می گردد. حمام شیشه ای یا کابین دوش شیشه ای یکی از مصارف کاربردی این محصولات در منازل می باشد. از مدرن ترین و جدیدترین مدل پارتیشن شیشه ای، می توان به پارتیشن های هوشمند اشاره کرد. پارتیشن های هوشمند بیشتر در ادارات و برای اتاق های کنفرانس و جلسه مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با پارتیشن شیشه ای مدرن و هوشمند

پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

پارتیشن شیشه ای یا دیوارهای شیشه ای نوعی تجهیزات ساختمانی است که برای جداسازی قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. در پارتیشن های شیشه ای به طور معمول از سیستم تا سقف استفاده می گردد. یعنی ارتفاع پارتیشن از کف تا سقف ساختمان بوده و بدین ترتیب موجب می گردد فضایی کاملا مجزا برای افراد ایجاد گردد. از پارتیشن های شیشه ای می توان در محیط های اداری، تجاری و خانگی استفاده نمود. طراحی و اجرای این پارتیشن ها بسیار انعطاف پذیر بوده و می توانید با آن ها دکوراسیون های متعدد و متفاوتی را پیاده سازی نمایید.

قیمت پارتیشن شیشه ای چقدر است؟

قیمت پارتیشن شیشه ای به نوع شیشه مورد استفاده برای ساخت و ابعاد آن بستگی دارد. برای فراوری این پارتیشن ها از انواع شیشه های زیر می تواند استفاده نمود:

  • شیشه تک جداره
  • شیشه دو جداره
  • شیشه مات، رنگی و یا ساده
  • شیشه سند بلاست
  • شیشه های ضد گلوله

تمام این مدل از شیشه های از نوع نشکن و مقاوم هستند. بعلاوه میتوان پارتیشن های شیشه ای را در دو مدل فریم دار و بدون فریم فراوری نمود که این مورد هم بر روی قیمت پارتیشن شیشه ای تاثیر گذار است. از مدل های پارتیشن شیشه ای مقرون به صرفه قیمت می توان به محصولات تک جداره و متحرک اشاره کرد.

پارتیشن هوشمند

یکی از جدیدترین و مدرن ترین مدل های مورد استفاده برای پارتیشن بندی ساختمانها، استفاده از پارتیشن های هوشمند می باشد. این پارتیشن ها در واقع در دسته پارتیشن های شیشه ای قرار دارند و برای فراوری آن ها از شیشه های هوشمند استفاده می گردد. این شیشه ها قابلیت کنترل و تنظیم حالت را با استفاده از ریموت کنترل را دارند. به راحتی با استفاده از ریموت کنترل می توانید شیشه های را مات و یا شفاف نمایید. تنها کافی است دکه on/off رو ریموت کنترل را فشار دهید تا حالت محیط شخصی و خصوصی برای شما فعال و غیر فعال گردد. با استفاده از این حالت می توانید در هر زمان که می خواهید شیشه های پارتیشن را کاملا مات کنید و به جلسه و کارهای شخصی خود بپردازید و هر زمان که تمایل داشتید از حالت شیشه ساده استفاده و از نور محیط لذت ببرید. این گونه می توانید به محیط اطراف خود کاملا دید داشته باشید.

یکی از مجموعه های پیروز و معتبر در زمینه فراوری پارتیشن هوشمند، ورک وود می باشد. برای استعلام قیمت پارتیشن شیشه ای هوشمندمی توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

مشاوره طراحی، ساخت و اجرای پارتیشن اداری: 09124340498

پارتیشن شیشه ای متحرک

پارتیشنها از لحاظ قابلیت جابجایی و نقل مکان به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند. پارتیشن های شیشه ای متحرک تحت عنوان پارتیشن ریلی نیز شناخته می شوند. این محصولات در طول محور کف یا سقف نصب می شوند و به راحتی می توانید آن ها را باز کرده و جابجا نمایید. به طور معمول این پارتیش ها با استفاده از شیشه های سکوریت 10 میل فراوری میشوند و به دو صورت پانلی و آکاردئونی در بازار موجود هستند.

این محصولات فضای زیادی را اشغال نمی نمایند و بسیار انعطاف پذیرند و این قابلیت را دارند که کاملا بر اساس مساحت محیط مورد نظر طراحی و ساخته شوند. قیمت محصولات متحرک به مراتب از مدل های ثابت مقرون به صرفه تر است. شیشه بالکن می تواند یک نوع پارتیشن شیشه ای متحرک باشد. در این محصولات پنل های شیشه ای در کنار هم قرار گرفته اند و با توجه به نوع طراحی می تواند از نوع ریلی و یا تاشو باشد. از مزایای پارتیشنهای متحرک شیشه ای می توان به نصب سریع و آسان، عایق صوتی، هزینه مقرون به صرفه و به صرفه، زیبایی، کم جا بودن و نور کافی برای محیط اشاره کرد.

پارتیشن تک جداره و دو جداره

پارتیشن های شیشه ای تک جداره از محصولات مقرون به صرفه بازار هستند. این پارتیشن ها دارای وزن کم بوده و به خوبی امر تفکیک فضا را انجام می دهند اما از معایب این محصولات می توان به عدم آکوستیک بودن آن ها اشاره کرد. برای ایجاد عایق صوتی و حرارتی و داشتن پارتیشنی با کیفیت می توان از شیشه های دو جداره برای ساخت پارتیشن ها استفاده نمود.

پارتیشن های دو جداره بیشتر برای مکان های پر سر و صدا و فضاهایی که احتیاج است برای کارمندان فضایی آرام ایجاد نمایید مورد استفاده قرار می گیرند. در محصولات دو جداره می توان از پرده های کرکره ای در بین شیشه ها استفاده نمود که این امر موجب می گردد در زمان دلخواه بتوان محیطی خصوصی را ایجاد نماییم. بعلاوه در مدل هایی از این محصولات از سندبلاست برای ایجاد حریم شخصی و ایجاد تمرکز بیشتر استفاده می گردد. پارتیشن های شیشه ای کاملا امکان شخصی سازی و فراوری سفارشی را دارند و شما قادر خواهید بود محصولی منحصر به فرد را برای مجموعه خود خلق نمایید.

مشاوره طراحی، ساخت و اجرای پارتیشن اداری: 09124340498

پارتیشن شیشه ای منزل

عمده کاربرد پارتیشن های شیشه ای برای نصب در ادارات و مکان های عمومی میباشد. اما به این معنا نیست که نمی توان از این محصولات در منازل استفاده نمود. پارتیشن های شیشه ای منزل معمولا محصولاتی شیک و لوکس هستند که با طراحی مجذوب کننده خود جلوه ای شیک و خاص به منزل شما می بخشند. در این محصولات می توان از طراحی های خاص بر روی شیشه ها استفاده نمود و یا از انواع شیشه دکوراتیو برای فراوری پارتیشن ها استفاده نمایید.

از پارتیشن های مورد استفاده در منازل بیشتر برای جدا نمودن قسمت پذیرایی از سایر بخش ها استفاده می گردد. کابین دوش حمام، ساخت اتاقک های شیک در داخل حیاط و باغ، ساخت گلخانه از کاربردهای پارتیشن شیشه ای در منازل می باشد. طراحی داخل منزل با پارتیشن شیشه ای بسیار مجذوب کننده و جسورانه است و میتوانید طراحی کاملا متناسب با محیط داشته باشید. عایق صوتی هستند و نور منزلتان را به خوبی برای شما حفظ می نمایند. بعلاوه استفاده از این تجهیزات ساختمانی می تواند در هزینه و وقت شما نیز صرفه جویی نماید.

مشاوره طراحی، ساخت و اجرای پارتیشن اداری: 09124340498

منبع: اتاق
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1494

به "آشنایی با پارتیشن شیشه ای مدرن و هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پارتیشن شیشه ای مدرن و هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید