خرید ویدئو پروژکتور راهنمای 0 تا 100 خرید بهترین های 2020

به گزارش اوج باور، اگر قصد خرید یکی از کالاهای دیجیتال را داشته باشید و مطالب سایت ما را قبل از خرید، مطالعه نکنید شاید در خرید خود بعضی نکات مهم را ندانید. در این مقاله به سراغ ویدیو پرژکتور رفتیم و قرار است شما را با صفر تا صد خرید ویدئو پروژکتور خوب آشنا کنیم.

خرید ویدئو پروژکتور راهنمای 0 تا 100 خرید بهترین های 2020

همه می دانیم که امروزه خیلی از افراد برای دیدن فیلم و سریال و… حتی در خانه خود نیز از ویدئو پروژکتور استفاده می کنند.

ویدئو پروژکتور چیست ؟

اول از همه شما را با مفهوم ویدئو پروژکتور آشنا می کنم: ویدئو پروژکتور دستگاهی است که شما از طریق آن می توانید، تصاویر را با ابعاد بزرگ تر ببینید. فرض کنید شما در خانه خود یک تلویزیون 60 اینچ دارید و خیلی از دیدن تصاویر در آن لذت می برید؛ حال تصور کنید با ویدئو پروژکتور همان تصاویر را بزرگ تر از 100 اینچ می بینید که قطعا هیجان انگیز تر و لذت بخش تر است.

مشاهده انواع ویدئو پروژکتور

چگونه بهترین قیمت ویدئو پروژکتور را برای خرید پیدا کنیم ؟

قطعا خیلی از ما دیده ایم و یا تصور می کنیم که تصاویری که ویدئو پروژکتور بازتاب می کند، کیفیت پایین تری نسبت به تلویزیون های خانگی دارند؛ اما باید بگویم که هر چقدر که پول بدهید، همان قدر آش می خورید؛ این به این معنا است که اگر برای ویدئوپروژکتور مبلغی پایینی هزینه کنید، خب قطعا نباید انتظار کیفیت بالا داشته باشید ولی از طرفی اگر یک ویدئو پروژکتور خوب با راهنمایی های ما خریداری کنید، قطعا کیفیت خوبی همراه خود خواهد دارد.

چرا باید به همراه ویدیو پروژکتور پرده مخصوص ویدئو پروژکتور بخریم؟

تصاویر ویدئو پروژکتور ها اصولا در فضای تاریک بهتر دیده می شوند و نیز بهتر است پرده مخصوص ویدئو پروژکتور را نیز خریداری کنید، تا تصویر را به خوبی روی آن ببینید.

قیمت خرید پرده پروژکتور

خرید ویدئو پروژکتور برای چه کسانی مفید است؟

خیلی از افراد ویدئو پروژکتور را برای منزل خود خریداری می کنند و بعضی از افراد نیز آن را برای محل کار یا مکان های اداری خریداری می کنند. ما در بخش بعد تمامی نکات خرید ویدئو پروژکتور را بررسی می کنیم که هر کس با توجه به هدف خود، ویدئو پروژکتور مناسب خود را خریداری نماید. پس با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

بررسی مهمترین نکات در خرید یک ویدئو پروژکتور خوب

در این بخش قرار است که تعدادی از نکات را بررسی کنیم، تا شما طبق آن ها اقدام به خرید ویدئو پروژکتور مورد نظر خود نمایید. این نکات عبارتند از:

1) تکنولوژی ساخت یک ویدئو پروژکتور

در حال حاضر تکنولوژی ساخت انواع ویدئو پروژکتور به 3 دسته تقسیم می شود که شامل:

الف) تکنولوژی 3LCD

در این تکنولوژی برای تولید هر تصویر از سه ال سی دی استفاده می شود تا بتواند تصاویر را با کیفیتی بسیار بالا و کاملا واضح نمایش دهد.

شرکت های معروفی مانند سونی و اپسون هستند که از این تکنولوژی استفاده می کنند. این تکنولوژی مزایا و معایب خاص خود را دارد.

از معایب آن می توان به این اشاره کرد که پس از مدتی استفاده از ویدئو پروژکتورهایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند، گرد و خاک روی پنل ال سی دی آن ها می نشیند و باعث کدر و غیر واضح شدن تصویر می شود. اما خب جای ناراحتی ندارد؛ چرا که این مشکل تا حدی امروزه حل شده و برای ال سی دی ها فیلتر قرار می دهند و شما هر چند وقت یکبار این فیلترها را عوض می کنید و تصویر را مثل روز اول می بینید.

همچنین از مزایای این تکنولوژی این است که با استفاده از آن تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی می توان دید.

ب) تکنولوژی DLP

این تکنولوژی به شکلی است که از تعداد بسیار زیادی آیینه در ابعاد کوچک استفاده می کند و با استفاده از این آیینه ها و یک چیپ که چیپ دی ام دی نام دارد، تصاویر را تولید می کند. از مزایای این تکنولوژی می توان به قیمت پایین آن اشاره کرد.

اگر بخواهم برند معروفی را برای شما معرفی کنم که از این تکنولوژی استفاده کرده باشد، باید برند پاناسونیک را معرفی کنم که هم از این تکنولوژی و هم از تکنولوژی قبلی محصولات زیادی را روانه بازار کرده است.

خود به دو نوع تک تراشه و سه تراشه ای تقسیم می شود. تک تراشه ای ها رایج ترین و پرفروش ترین و ارزان ترین هستند. بیشتر مناسب منزل و استفاده در خانه هستند.

ج) تکنولوژی LCOS

این تکنولوژی، یک تکنولوژی کاملا تازه وارد است. در واقعیت، این تکنولوژی از ترکیب دو تکنولوژی قبلی به دست می آید. هنوز این تکنولوژی نتوانسته که طرفداران زیادی پیدا کند و هنوز جای خود را در این بازار پیدا نکرده است.

همچنین این تکنولوژی باعث می شود که رنگ مشکی عمقی تر و بهتر دیده شود در نتیجه تصویر نهایی که بیننده می بیند، به روشنایی ویدئو پروژکتورهایی که از دیگر تکنولوژی ها استفاده می کنند، نیست. بیشتر این تکنولوژی مناسب فضاهای خیلی تاریک و بسایر بزرگ است (بزرگ تر از صد و سی و یک اینچ).

مشاهده و خرید پایه ویدئو پروژکتور

2) برایتنس یا شدت روشنایی نور ویدئو پروژکتور

این مورد، یعنی شدت روشنایی نور ویدئو پروژکتور بسیار مهم است. برایتنس همان مقدار نور تابیده شده از ویدئو پروژکتور است.

اول باید با واحد اندازه گیری نور آشنا شوید و سپس بررسی کنیم که برای هر مکانی چه مقدار نور نیاز است.

واحد اندازه گیری نور، انسی لومن با همان لومن است. برای اینکه درک کنید یک لومن یعنی چه به این جمله توجه کنید. یک مکان را تاریک مطلق تصور کنید، یک لومن برابر است با میزان روشنایی یک شمع در یک متر مکعب از این فضای تاریک.

این که شما قرار است از ویدئو پروژکتور خود در چه مکانی استفاده کنید خیلی مهم است. برای مثال اگر میخواهید در حیاط یا باغ یا یک فضای باز از ویدئو پروژکتور استفاده کنید، باید ویدئو پروژکتور مخصوص همین کار را خریداری نمایید و هر چه میزان نور یک ویدئو پروژکتور بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد. حال به سراغ این برویم که چه مقدار روشنایی یا انسی لومن برای هر مکانی مورد نیاز است.

برای محیط های خیلی بزرگ مثل باغ و سالن اجتماعات و فضاهای باز، باید روشنایی بالاتر از سه هزار انسی لومن باشد.

برای دانشگاهها و کلاس های درس یا اتاق های کنفرانسی که زیاد بزرگ نباشند، روشنایی باید حداقل دو هزار و پانصد انسی لومن باشد.

برای اتاق هایی که زیاد بزرگ نیستند و مکان هایی کوچک برای جلسات اداری ، روشنایی باید بین هزار و پانصد تا دو هزار و پانصد انسی لومن باشد.

همچنین برای استفاده از یک ویدئو پروژکتور در منزل، روشنایی هزار و پانصد انسی لومن مورد نیاز است.

در ضمنً از قلم نیاندازید که، برایتنس اولین مشخصه مهم انتخاب یک ویدئو پروژکتور است.

https://www.chapkhone.info/wp-content/uploads/2020/08/Buy-a-video-projector.mp4

3) عمر لامپ ویدئو پروژکتور

لامپ یک دستگاه ویدئو پروژکتور قیمت بالایی دارد، به همین دلیل است که ما این عمر لامپ را یک موضوع مهم در خرید ویدئو پروژکتور حساب می کنیم. لازم به ذکر است که همگی ویدئو پروژکتورها لامپ ندارند ولی در اغلب آن ها از لامپ استفاده شده است. در ضمنً تصویر ویدئو پروژکتور لامپی نسبتا روشن است اما خب قطعا به روشن بودن ویدئو پروژکتور لیزری نیست.

لامپ ویدئو پروژکتور تقریبا حیاتی ترین و مهم ترین قطعه آن است و اصولا عمر آن بر حسب ساعت نوشته می شود و حتما باید موقع خرید، عمر مفید لامپ ویدئو پروژکتور را بررسی کنید.

همچنین اگر شما می خواهید که نگرانی تعویض این لامپ را نئاشته باشید، می توانید کمی بیشتر هزینه کنید و اقدام به خرید ویدئو پروژکتور لیزری نمایید که دیگر لامپی در آن وجود ندارد. درست است که قیمت این ویدئو پروژکتور ها بالاست ولی خب به شما تصویری واقعی تر را نشان می دهد و همچنین مصرف برق آن ها از ویدئو پروژکتورهای لامپی کمتر است.

4) رزولوشن ویدئو پروژکتور

خب بریم سراغ بحث رزولوشن.

به طور ساده رزولوشن همان کیفیت تصاویری است که ما می بینیم اما تعریف دقیق آن یعنی، تعداد پیکسل های که یک ویدئو پروژکتور می تواند بر روی یک سطح نمایش دهد.

برای گفتن رزولوشن، معمولا از 2 عدد استفاده می شود. برای مثال رزولوشن فلان تصویر 1000*600 است. که این یعنی تصویر موجود از 1000 پیکسل افقی و 600 پیکسل عمودی تشکیل شده است. خب واضح است که هر چه رزولوشن یک تصویر بیشتر باشد، کیفیت آن بهتر است و تصویر واضح تری را می توان دید. رزولوشن تصویر مهم است و سعی کنید ویدئو پروژکتوری خریداری کنید که رزولوشن بالایی داشته باشد. (هر چه رزولوشن ویدئو بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.)

انواع دقیق رزولوشن عبارتند از:

800*600: خب نمیتوان گفت که در این رزولوشن تصاویر عالی هستند؛ اما خب به نسبت قیمتی که دارند، مقرون به صرفه هستند. بیشتر مناسب مدارس و دانشگاه ها و یا ویدئو پروژکتور های خانگی معمولی است.

768*1024: وضوح این مورد از قبلی بیشتر است و مناسب اتاق ویدئو کنفرانس شرکت ها و.. است.

800*1280: نسخه عریض تر از رزولوشن قبلی است و اکثرا استفاده آن برای ویدئو پروژکتور های خانگی است.

1080*1920: به این رزولوشن فول اچ دی نیز می گویند و از قیمت بالایی برخوردار است. بیشتر در سینما ها و یا ویدئو پروژکتورهای خانگی لوکس کاربرد دارد.

2160*1280: به این رزولوشن فور کی 4k نیز گفته می شود. قیمت بسیار بالایی دارند. استفاده آن تنها در سینماها است.

حال با توجه به قیمت و رزولوشن مورد نظر یک قدم دیگر به خرید ویدئو پروژکتور مورد نظر نزدیک تر شده اید.

مشاهده قیمت ویدئو پروژکتور

5) کنتراست ویدئو پروژکتور

کنتراست، همان نسبت تمایز روشن ترین قسمت تصویر به تاریک ترین قسمت یک تصویر است. هر چه کنتراست یک تصویر بالاتر باشد، کیفیت آن تصویر نیز بهتر و بالاتر خواهد بود.

حال باید بفهمیم چطور کنتراست یک ویدئو پروژکتور را متوجه شویم. برای مثال کنتراست این دستگاه 1000:1 است؛ این یعنی روشن ترین نقطه تصویر، هزار برابر از تاریک ترین نقطه تصویر روشن تر است.

نور مکانی که در آن از ویدئو پروژکتور استفاده می کنید بسیار مهم است، در نتیجه اگر در محیطی روشن از دستگاه خود استفاده می کنید، باید دستگاهی با کنتراست بالاتر را خریداری نمایید.

6) ورودی ها وخروجی های ویدئو پروژکتور

خب همگی ما با ورودی و خروجی یک دستگاه آشنایی داریم. در هنگام خرید دستگاه باید به این نکته توجه نمایید که، آیا دستگاه ورودی ها و خروجی های مورد نظر من را دارد یا خیر؟

برای مثال یک نفر دوست دارد از فلش مموری خود برای دیدن فیلم در ویدئو پروژکتور استفاده نماید. حال این فرد باید بررسی کنید که آیا دستگاه مورد نظر درگاه یو اس بی دارد یا خیر؟

به همین راحتی شما میتوانید ورودی ها و خروجی های دستگاه مورد نظر را با نیاز های خود بسنجید.

7) شرکت تولید کننده ویدئو پروژکتور (برند) و گارانتی ارائه شده آن

من همیشه در نوشته های خود گفته ام که سعی کنید وقتی می خواهید کالایی را خریداری نمایید، مورد اول این که کیفیت را فدای قیمت نکنید. شما قرار نیست هر روز اقدام به خرید ویدئو پروژکتور نمایید، پس برای همین یک بار خرید، مقداری بیشتر هزینه کن و به جای خرید یک کالای چینی ارزان ، جنس بهتر موجود در بازار را خریداری کن تا بتوانی از آن لذتی ببری و به این زودی ها خراب نشود!

مورد دوم این که، سعی کنید همیشه از برندهای معروف که امتحان خود را پس داده اند، استفاده کنید. چرا که خیال شما از بابت برند و گارانتی ارائه شده راحت خواهد بود.

همه ما می دانیم گارانتی در ایران واقعا کاربردی نیست. با این حال همیشه سعی کنید کالایی را خریداری نمایید که گارانتی با مدت طولانی تر و خدمات بیشتر را شامل شود.

قیمت انواع ویدئو پروژکتور

ما همیشه در بررسی هایمان در سایت چاپخونه، قیمت کالا ها را از ارزان ترین تا گران ترین بررسی می کنیم و همیشه پرفروش ترین ها را نیز معرفی و بررسی می کنیم. خب پس شروع کنیم:

ارزان ترین ویدئو پروژکتور بازار کدام است ؟

ارزان ترین ویدئو پروژکتور بازار، یک ویدئو پروژکتور قابل حمل با رزولوشن 1080*1920 است که از نوع لامپی است و شدت نور آن 600 لومن است و قیمتی هشتصد و بیست هزار تومانی دارد.

از دیگر ارزان ترین ها می توان به ویدئو پروژکتور قابل حمل با رزولوشن 1080*1920 اشاره کرد که از نوع لامپی است و طول عمر مفید لامپ آن سی هزار ساعت است. همچنین شدت نور آن هفتصد لومن است و قیمت آن نیز نهصد و پنجاه و پنج هزار تومان است.

پرفروش ترین ویدئو پروژکتور بازار کدام است ؟

خب ارزان ها رو کنار بزاریم و بریم سراغ پرفروش ترین ویدئو پروژکتور های بازار:

اولین پرفروش این بازار، یک ویدئو پروژکتور از برند سینمکس است که رزولوشن 800*600 دارد و همچنین از نوع لامپی است و طول عمر مفید لامپ آن چهل هزار ساعت است. کنتراست آن نیر 1500:1 است. قیمت این ویدئو پروژکتور دومیلیون و پانصد و هشتاد و پنج هزار تومان است.

از دیگر پرفروش های بازار می توان، به یک ویدئو پروژکتور قابل حمل با رزولوشن 720*1280 اشاره کرد که از نوع لامپی است و طول عمر مفید لامپ آن سی هزار ساعت است. همچنین کنتراست آن 2000:1 است. قیمت آن نیز چهار میلیون و هفتصد هزار تومان است.

گران ترین ویدئو پروژکتور بازار کدام است ؟

نوبتی هم که باشه نوبت گران ترین هاست:

گران ترین ویدئو پروژکتور بازار از برند ان ای سی است که رزولوشن 800*1280 دارد و طول عمر لامپ آن تنها چهار هزار ساعت است. کنتراست آن نیز 10000:1 است! قیمت نجومی آن نیز یکصد و بیست و پنج میلیون و نهصد هزار تومان است.

از دیگر گران ترین ها باز هم باید به یک ویدئو پروژکتور از برند ان ای سی اشاره کرد که که رزولوشن 768*1024 دارد و طول عمر لامپ آن تنها پنج هزار ساعت است. همچنین کنتراست آن 10000:1 است و قیمتی یکصد و چهار میلیون تومانی دارد!!!

خرید ویدئو پروژکتور

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 506

به "خرید ویدئو پروژکتور راهنمای 0 تا 100 خرید بهترین های 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید ویدئو پروژکتور راهنمای 0 تا 100 خرید بهترین های 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید