برترین زمان سفر به وین؛ زادگاه موسیقی کلاسیک در اتریش

به گزارش اوج باور، شهر زیبای وین، مرکز کشور اتریش، خانه کاخ های سبک باروک و ساختمان های با معماری منحصر به فرد است. برای پیدا کردن برترین زمان سفر به وین، بر اساس آب و هوا، در این مقاله با ما همراه باشید.

برترین زمان سفر به وین؛ زادگاه موسیقی کلاسیک در اتریش

تصمیم دارید تور اتریش رزرو کنید؟ ما به شما می گوییم که در چه زمانی از سال به این کشور سفر کنید تا سفری رویایی را تجربه کنید.

تاریخ در قلب وین، چه در بخش ادبیات و چه در معماری آن، نهفته است. خیابان های باریک بخش داخلی شهر (Innere Stadt)، مانند مار از میان ساختمان های باستانی و آنتیک، عبور می نمایند و فضایی مسحورنماینده برای شما فراهم می نماید که هر آن، انتظار دارید یک شهروند وینی، مانند آهنگساز مشهور، ولفگانگ آمادئوس موتسارت و یا روانشناس معروف، زیگموند فروید، از یک راهروی سنگفرش شده بیرون بیاید و به شما روز بخیر (guten tag) بگوید.

قصرهای خارق العاده سبک باروک امپراطوری هابسبورگ مونارکی (Habsburg Monarchy) از قرن شانزدهم، درست مانند صدای آواز کلاسیک موتسارت که از کافه های معاصر شهر برمی خیزد، گشت و گذار در شهر را بی نهایت لذت بخش نموده اند. اگر در پی فرهنگ هستید، حتما آن را در وین، مرکز خارق العاده اتریش، پیدا خواهید کرد.

اما چیزی بیشتر از موسیقی و قصرهای پادشاهی در این شهر، وجود دارد. وین، بعلاوه مکانی عالی برای خرج کردن کمی پول در کتاب فروشی های مستقل که در رقابت شدید با مغازه های طراحان معروف مد لباس زنانه، هستند، است.

در وین بعلاوه، جاذبه های زیادی برای جوانان، وجود دارد؛ از جمله پارک تفریح و یک باغ وحش پرطرفدار.

برترین زمان سفر به وین بر اساس آب و هوا

برترین زمان سفر به وین، ماه های آوریل تا می (12 فروردین تا 10 خرداد) یا سپتامبر تا اکتبر (10 شهریور تا 9 آبان) است. آب و هوای معتدل فصل بهار و پاییز، با جمعیت متعادل گردشگران، همراه است، اما هدف بیشتر گردشگران، لذت بردن از آب و هوای گرم و آفتابی ماه های فصل تابستان است.

بین ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)، شهر پر از جمعیت گردشگران است و قیمت هتل ها سر به فلک می گذارد. ماه دسامبر (10 آذر تا 10 دی)، نیز شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد گردشگران است؛ زیرا بسیاری از اروپایی ها برای تجربه کریسمس به سبک وینی ها، به مرکز اتریش، می آیند؛ البته هوای سرد، می تواند کمی هم بازدارنده باشد.

برترین زمان سفر به وین بر اساس فصول

فصل بهار: ماه های آوریل تا می (12 فروردین تا 10 خرداد)

علی رغم آب و هوای نسبتا خنک (دمای میانگین در محدوده 4.4 تا 15.6 درجه سانتی گراد است)، فصل بهار، زمانی عالی برای سفر به وین به شمار می آید. فصل داغ گردشگری تمام شده است؛ پس دیگر لازم نیست نگران صف های طولانی جاذبه های گردشگری برتر وین یا قیمت های گزاف هتل ها باشید.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

فصل تابستان، با توجه به آب و هوای گرم و بسیاری از رویدادهای جالب و مجذوب کننده، فصل داغ گردشگری و محبوب ترین زمان سفر به وین است. دمای 21.1 درجه سانتی گرادی، جوی خارق العاده برای گشت و گذار در شهر فراهم می نماید. اگرچه شما تنها کسی نیستید که برای لذت بردن از نور آفتاب، در این زمان از سال به وین می آیید. قیمت هتل ها در این فصل داغ گردشگری، بسیار بالا و بیشتر هتل ها پر از گردشگران هستند.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا اکتبر (10 شهریور تا 9 آبان)

اگر در پی رویه رو نشدن با جمعیت زیاد گردشگران و بعلاوه یخبندان هستید، فصل پاییز زمان مناسب سفر دیگر برای شما است. دمای میانگین فصل پاییز در محدوده 4.4 تا 15.6 درجه سانتی گراد است؛ و تواما با پایین آمدن دما، قیمت هتل ها نیز پایین می آید؛ و شما می توانید مطمئن باشید که مکان اقامتی مناسبی با قیمت ارزان پیدا خواهید کرد. جاذبه فصل پاییز وین را به هیچ وجه دست کم نگیرید و هتل خود را حداقل سه هفته زودتر رزرو کنید.

فصل زمستان: ماه های نوامبر تا مارس (10 آبان تا 11 فروردین)

فصل زمستان وین، حتی با وجود آب و هوای بسیار سرد (دمای میانگین این فصل، 1.1- تا 4.4 درجه سانتی گراد است)، شاهد موج دیگری از گردشگران است. چرا؟

زیرا این شهر واقعا می داند که چگونه به روح تعطیلات وارد گردد. بسیاری از شهروندان اروپایی برای جشن های زمستانی به وین می آیند.

برترین زمان سفر به وین بر اساس فستیوال ها و رویدادها

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال صدا (Sound:frame Festival)

فستیوال صدا، یک فستیوال موسیقی و هنری است که هر سال در وین در ماه آوریل برگزار می گردد. فستیوال 9 روزه صدا، شامل اجراهای زنده و برنامه های هنری فرق دارد.

ماراتن شهر وین

ماراتن شهر وین، یک مسابقه ماراتن سالیانه در شهر وین در راستا 42.195 کیلومتری، است که در ماه آوری، برگزار می گردد. این مسابقات، از سال 1984 در شهر وین برگزار می گردد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال وین (Wiener Festwochen)

فستیوال وین، یک فستیوال فرهنگی در شهر وین است که هر سال به مدت 5 تا 6 هفته در ماه می و ژوئن، برگزار می گردد. این فستیوال در سال 1951، زمانی که هنوز اتریش تحت اشغال نیروهای متفقین بود، تاسیس شد.

افتتاحیه فستیوال وین، یک رویداد در فضای آزاد رایگان است که در میدان راتاسپلاتز (Rathausplatz) جلوی تالار شهر وین، برگزار می گردد. فستیوال وین هر سال بیش از 180 هزار نفر را به سمت خود، جذب می نماید.

فستیوال جزیره دانوب (Danube Island Festival)

فستیوال جزیره دانوب، یک فستیوال موسیقی در فضای آزاد رایگان است که هر سال در اواسط و یا اواخر ماه ژوئن در شهر وین برگزار می گردد. این مهمانی بزرگ با 600 ساعت کنسرت، رکورد بیش از 3 میلیون نفر بازدیدنماینده در 3 روز را دارا است. فستیوال جزیره دانوب، بزرگ ترین فستیوال موسیقی در فضای آزاد در دنیا به شمار می آید.

فستیوال بین المللی پایکوبی وین (ImPulsTanz Vienna International Dance Festival)

فستیوال بین المللی پایکوبی وین، شامل اجراهای زنده پایکوبی معاصر به وسیله پایکوبینده های بین المللی، کارگاه های عملی .و پروژه های تحقیقاتی است. این رویداد در ماه های جولای تا آگوست به مدت 5 هفته، به صورت سالیانه در شهر وین برگزار می گردد.

فستیوال بین المللی پایکوبی وین 2018، در تاریخ 12 جولای تا 12 آگوست (21 تیر تا 21 مرداد 1397) برگزار خواهد شد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل پاییز

هفته مد وین

هفته مد وین در ماه سپتامبر، یک رویداد بین المللی سالیانه در شهر وین است که طراحان بین المللی مد، نوترین لباس های خود را در آن به نمایش می گذارند.

شب طولانی موزه ها (Long Night of the Museums)

شب طولانی موزه ها، یک رویداد فرهنگی است که در آن موزه ها و نهادهای فرهنگی در یک هماهنگی منطقه ای برای معرفی خود به مشتریان بالقوه تا اواخر شب باز هستند. به بازدید نمایندگان یک بلیط ورودی مشترک داده می گردد تا به دسترسی کم هزینه آن ها به همه موزه ها و نمایشگاه ها یاری کند و در بسیاری موارد ورودیه آن ها رایگان است. بعلاوه تسهیلاتی برای حمل و نقل عمومی ارزان و راحت در این منطقه برای آن ها برقرار می گردد.

اولین شب طولانی موزه ها، در برلین در سال 1997 صورت گرفت. پس از آن تعدادی از موسسات، شرکت ها و نمایشگاه ها با درک و دریافت مفهوم این رویداد فرهنگی این فکر را دنبال کردند و به طور چشمگیری به بیش از 120 شهر دیگر در سراسر اروپا و بعلاوه در جاهای دیگر مانند آرژانتین و فیلیپین توسعه یافت.

رویداد شب طولانی موزه ها در شهر وین، در ماه اکتبر به صورت سالیانه برگزار می گردد.

مسابقات جام تنیس وین (TennisTrophy)

مسابقات جام تنیس وین، مسابقات بین المللی حرفه ای تنیس در زمین های تنیس در فضای بسته است که از سال 1974، هر سال در ماه اکتبر در وین، مرکز اتریش، برگزار می گردد.

مسابقات جام تنیس وین 2018 در تاریخ 20 تا 28 اکتبر (28 مهر تا 6 آبان 1397) برگزار خواهد شد.

فستیوال بین المللی فیلم وین (Viennale Vienna International Film Festival)

فستیوال بین المللی فیلم وین یا وینال، از سال 1960، به صورت سالیانه در ماه اکتبر تا نوامبر در شهر وین برگزار می گردد. میانگین تعداد بازدیدنمایندگان این فستیوال تا به امروز، حدود 75 هزار نفر است.

این فستیوال شامل مجموعه ای از فیلم های نو از سراسر دنیا و بعلاوه پیش نمایش فیلم های اتریشی و بین المللی است. به جز فیلم های نو در ژانرهای مختلف فیلم، جشنواره روی فیلم های مستند، فیلم های کوتاه، فیلم های تجربی و تولیدات متقابل تمرکز می نماید. برنامه جشنواره شامل رویدادهای اجتماعی، مراسم ویژه و جشن ها، و بعلاوه مصاحبه و جلسات بین مهمانان بین المللی و بازدید نمایندگان محلی می گردد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

بازار کریسمس وین

با شادی و هیجان بسیار به کریسمس، در خیابان های زیبای وین با پس زمینه رنگارنگ و نورانی وارد شوید. بازار کریسمس وین با سبکی کاملا سنتی در ماه های نوامبر تا دسامبر به صورت سالیانه برگزار می گردد و هر سال، گردشگران بسیاری را علاوه بر شهروندان به سمت خود می کشاند. بازار کریسمس در جلوی تالار شهر، برقرار می گردد و بیش از بیست فروشگاه رسمی، مجموعه ای از هدایای فصلی و خوردنی های خوشمزه را به علاقه مندان، ارائه می نمایند.

فصل باله وین

برترین زمان سفر برای عاشقان پایکوبی، فصل باله وین در ماه های دسامبر تا فوریه است. فصل باله وین در شروع کارناوال با اجرای پایکوبی والتز در مرکز شهر، شروع می گردد. هر سال، بیش از 450 اجرای باله در 2000 ساعت، در شهر وین برگزار می گردد.

کنسرت روز سال نو

کنسرت روز سال نو، یک کنسرت موسیقی کلاسیک سالیانه است که در صبح روز سال نو به وسیله گروه ارکستر ملی وین برگزار می گردد. این کنسرت در اپرای ملی وین در ساعت 11:15 اجرا می گردد. گروه ارکستر وین، این کنسرت را در 30 و 31 دسامبر و یکم ژانویه اجرا می نمایند؛ اما تنها کنسرت روز یکم ژانویه به صورت زنده در تلویزیون و رادیو پخش می گردد.

برترین زمان سفر به وین بر اساس هزینه هتل ها

برترین زمان سفر به وین بر اساس هزینه هتل ها، فصل زمستان یعنی ماه های نوامبر تا مارس (10 آبان تا 11 فروردین) است.

گزارش رتبه بندی مسافرت دنیای و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است.

رتبه های وین به توضیح زیر است:

  • دومین مقصد برتر گردشگری در ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان)
  • دومین مقصد برتر گردشگری در کریسمس
  • ششمین مقصد گردشگری ارزان در قاره اروپا
  • ششمین مکان ارزان برای ماه عسل در قاره اروپا
  • ششمین مقصد برتر گردشگری زمستانی
  • 12امین مقصد برتر گردشگری در قاره اروپا

اتریش؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال و بعلاوه به تفکیک هفته های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا برترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) اندازه بارش (سانتی متر)
ژانویه1.13.8
فوریه3.34.3
مارس8.34.3
آوریل14.44.6
می19.47.1
ژوئن22.86.6
جولای24.48.4
آگوست23.97.1
سپتامبر204.3
اکتبر13.35.3
نوامبر7.25.3
دسامبر2.84.6

اقلیم کشور اتریش، در بخش اعظمی از کشور، قاره است و تغییرات معتدلی در دما در فصول مختلف، وجود دارد به غیر از ارتفاعات کشور، جایی که اقلیم آلپی، موجب محدوده گسترده ای از دما و گاهی اوقات، بارش های سنگین برف، می گردد.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه0.7 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر0.3 سانتی گراد- 3.4 سانتی متر0.2 سانتی گراد- 3.2 سانتی متر0.6 سانتی گراد- 3 سانتی متر
فوریه2.8 سانتی گراد- 4.2 سانتی متر2.2 سانتی گراد- 4.1 سانتی متر1.7 سانتی گراد- 3.9 سانتی متر1.1 سانتی گراد- 3.8 سانتی متر
مارس7.1 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر5.8 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر4.6 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر3.3 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر
آوریل12.9 سانتی گراد- 4.5 سانتی متر11.4 سانتی گراد- 4.5 سانتی متر9.8 سانتی گراد- 4.4 سانتی متر8.3 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر
می18.2 سانتی گراد- 6.5 سانتی متر16.9 سانتی گراد- 5.9 سانتی متر15.7 سانتی گراد- 5.2 سانتی متر14.4 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر
ژوئن22 سانتی گراد- 6.5 سانتی متر21.1 سانتی گراد- 6.4 سانتی متر20.3 سانتی گراد- 6.2 سانتی متر19.4 سانتی گراد- 6.1 سانتی متر
جولای24 سانتی گراد- 8 سانتی متر23.6 سانتی گراد- 7.5 سانتی متر23.2 سانتی گراد- 7.1 سانتی متر22.8 سانتی گراد- 6.6 سانتی متر
آگوست23.8 سانتی گراد- 6.8 سانتی متر23.7 سانتی گراد- 6.5 سانتی متر23.5 سانتی گراد- 6.1 سانتی متر23.4 سانتی گراد- 5.8 سانتی متر
سپتامبر19 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر18.1 سانتی گراد- 2.9 سانتی متر17.1 سانتی گراد- 2.2 سانتی متر16.1 سانتی گراد- 1.5 سانتی متر
اکتبر11.6 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر10 سانتی گراد- 4.8 سانتی متر8.3 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر6.6 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر
نوامبر5.7 سانتی گراد- 5.3 سانتی متر4.2 سانتی گراد- 5.3 سانتی متر2.6 سانتی گراد- 5.3 سانتی متر1.1 سانتی گراد- 5.3 سانتی متر
دسامبر1.7 سانتی گراد- 4.4 سانتی متر0.6 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر0.5 سانتی گراد- 4.1 سانتی متر1.6 سانتی گراد- 3.9 سانتی متر

ایده آل ترین زمان سفر به کشور اتریش، به دلایل شما برای یازدید از کشور بستگی دارد. سفر به وین و سالزبورگ در فصل بهار و پاییز، بسیار دلپذیر است؛ اگرچه لذت ورزش های زمستانی می تواند از دسامبر تا آوریل ادامه پیدا کند.

برای سفر به منطقه ها کوهستانی و جنگلی، فصل تابستان، بین زمان بارش های شدید باران و گردبادهای تابستانی، برترین زمان سفر به شمار می آید.

چه زمانی به وین برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه3-222-127
فوریه2-423-208
مارس0911-238
آوریل7163-288
می11200329
ژوئن15244379
جولای16269379
آگوست16258358
سپتامبر12210317
اکتبر8153-296
نوامبر489-198
دسامبر0415-188

هزینه روزانه توریستی در وین

هزینه یک روز اقامت در وین حدودا 354 دلار است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می گردد و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر توریستی به وین سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در وین صورت گرفته است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن بهره ببرید.

منبع: کجارو / thebesttimetovisit.com / besttimetogo.com / travel.usnews.com
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1354

به "برترین زمان سفر به وین؛ زادگاه موسیقی کلاسیک در اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به وین؛ زادگاه موسیقی کلاسیک در اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید