آشنایی با پراکندگی جمعیتی کانادا

به گزارش اوج باور، در آغاز قرن بیستم , حدود یک سوم کانادایی ها در مناطق شهری زندگی می کردند , اما تا پایان قرن چهار پنجم جمعیت در جوامع بیش از 400 هزار نفر زندگی می کردند و تقریبا ً سه پنجم جمعیت در مناطق شهری در مناطق شهری سکونت داشتند.

آشنایی با پراکندگی جمعیتی کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تورهای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

رشد بیشتر شهرهای بزرگ کانادا در زمین های کشاورزی خوب , که با الگوی کم تراکم حومه شهری معین می شود , نگرانی های عمومی قابل توجهی در مورد کاهش منابع محدود کشاورزی کانادا به وجود آورده است. در شبه جزیره نیاگارا در جنوب غربی اونتاریو , منطقه ای با بهترین اقلیم در کانادا برای تولید میوه های نرم و انگور , شهرنشینی حدود یک سوم زمین های میوه را نابود کرده است. برای جلوگیری از کاهش بیشتر , تخته شهرداری اونتاریو در مرزه ای پایدار شهری معین شد و دستور داد که رشد شهری از مناطق رشد میوه دور باشد.

نشست از ابتدا به سمت غرب پیش نرفت. اسکان دائمی به اراضی کشاورزی وابسته است که در کانادا به صورت لکه های جدا از موانع فیزیکی روی می دهد. تکه های مختلف توسط مردم کشورهای مختلف اروپایی حل و فصل می شدند تا تنوع فرهنگ ها و الگوهای استقراری در سراسر کشور ایجاد شود.

در"آپالاچیان", مزارع در فواصل نامنظم در هر جایی که زمین قابل کشت باشد در امتداد جاده ها قرار دارند. در کبک اولین مهاجران از ساحل خلیج"لورنس لورنس"یا رودخانه لورنس لورنس به داخل کشور رفتند. با پیشروی به سمت خشکی , راه ها به موازات راه های آبی که در هر دو سو گسترده بود , ساخته می شدند. همین الگو در دره رودخانه قرمز مانیتوبا و حتی بخش هایی از انتاریو رخ داد که مهاجران اولیه نیز فرانسوی بودند.

دره رودخانه لارنس: زمین های کشاورزی , دره رودخانه لارنس: زمین های کشاورزی , نوارهای باریک زمین های کشاورزی , نمونه ای از کانادا فرانسوی , در امتداد جاده ها در دره رودخانه لارنس لارنس نزدیک مونترال قرار دارند.

جورج هانتر در بیشتر شهرهای اونتاریو و شهرستان های شرقی کبک براساس عملیات نقشه برداری آمریکا و آمریکا ساخته شد. شهرستان ها بیشتر یا کم تر مربع بودند , اما شبکه نامنظم شد زیرا از تعدادی نقاط مختلف آغاز شده بود که هر یک از آن ها از یک پایگاه متفاوت استفاده می کردند. در چمن زار , در دشت های داخلی , شبکه بیشتر منظم است , تا حدی به دلیل توپوگرافی و تا حدودی به این دلیل که یک طرح برای بخش فرعی کل منطقه قبل از معین و براساس خطوط طول و عرض جغرافیایی معین شد.

الگوهای استقراری در بریتیش کلمبیا تحت تاثیر مسیرهای دسترسی به آب قرار داشتند.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 140

به "آشنایی با پراکندگی جمعیتی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پراکندگی جمعیتی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید