چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟

به گزارش اوج باور، از آنجایی که کشور کانادا یک کشور پیشرفته بوده و در میان کشورهای توسعه یافته، از بزرگترین و پر رونق ترین کشورهاست و دارای اقتصاد رو به رشدی است برای بسیاری از مشاغل فرصت های ویژه ای دارد. به همین دلیل بسیاری از مردم را در سراسر دنیا که جویای کار، پیشرفت و درآمد بالا هستند را به خود جلب نموده است.

چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

افرادی که به وسیله ویزای کانادا از نوع کاری به این کشور مهاجرت می کنند از تمامی امکانات رفاهی و اجتماعی مانند یک شهروند بهره مند میشوند. با دریافت ویزای کار کانادا، متقاضی میتواند اقامت کانادا را دریافت کند و در صورت تمدید قرارداد کاری میتواند ویزای کاری خود را نیز تمدید کند. شایان ذکر است از آنجایی که کشور کانادا در ایران سفارتخانه فعالی ندارد به همین دلیل جهت دریافت ویزا و وقت سفارت می بایست از خدمات پیکاپ ویزا استفاده گردد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل انواع ویزای کاری کانادا و نحوه دریافت آن را مورد بحث و آنالیز قرار دهیم.

انواع ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا دارای انواع مختلفی است که متقاضیان باید پیش از اقدام اطلاعات کاملی در این خصوص جمع آوری کنند تا به سوال چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟ خود پاسخ مناسبی دهند. متقاضیان با سه روش اکسپرس اینتری (Express Entry) ، سرمایه گذاری یا اینوستمنت (Invesment) و روش انتخاب استانی میتوانند جهت اخذ ویزای کار کانادا اقدام کنند.

  • ویزای کار به وسیله اکسپرس اینتری

این روش مناسب افرادی است که قصد اقامت دائم در کشور کانادا را دارند. عواملی که در پذیرفتن در این روش تاثیر گذار است سن، سابقه کاری، داشتن پیشنهاد شغلی، تحصیلات و سطح زبان است. در این روش ابتدا فرد باید حد نصاب امتیازات را کسب کند و در صورت پذیرفته شدن و تایید صلاحیت از سوی اداره مهاجرت درخواست متقاضی پذیرفته خواهد شد. حداقل امتیاز مورد احتیاج جهت دریافت ویزای کانادا از نوع کاری در سیستم امتیاز دهی 1200 میباشد. شایان ذکر است این روش هیچگونه محدودیت رشته تحصیلی ندارد و افراد با هر رشته تحصیلی و هر تخصصی میتواند اقدام کند.

  • ویزای کار به وسیله برنامه تجاری یا اینوستمنت

افرادی که از این طریق اقدام میکنند باید دارای تخصص در مشاغل حرفه ای کانادا (NAFTA) باشند. علاوه بر دارا بودن این شرایط میبایست از سمت کشور کانادا جاب آفر و یا پیشنهاد کاری و همچنین اجازه انجام کار و دریافت دستمزد در کانادا را داشته باشند.

  • روش انتخاب استانی (PNB)

دولت کانادا امکان مشغول به کار شدن و زندگی به متقاضیانی که قصد انتخاب یک استان خاص را دارند را میدهد. این روش یکی از سریعترین روش های دولت کانادا جهت اخذ اقامت دائم کانادا میباشد. شایان ذکر است هر یک از استان ها به جز استان کبک و نوناووت، برنامه استانی منحصر به فرد خود را دارد. استان ها توافق نامه ای با سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) امضا میکنند و طبق این توافق نامه، افرادی را که شرایط مدنظر آنها را دارند، انتخاب میکنند.

مدارک مورد احتیاج برای اخذ ویزای کانادا

این ویزای همانند تمامی ویزاها احتیاجمند یک سری مدارک عمومی از جمله پاسپورت، گواهی سلامت جسمانی و عدم سوء پیشینه، مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی معتبر، دو قطعه عکس، فرم های مربوط به دریافت ویزا، نامه تمکن اقتصادی است. شایان ذکر است که بعضی مدارک مانند سند ملکی، شناسنامه، سند ازدواج میبایست توسط دارالترجمه رسمی، ترجمه و ارائه گردد. علاوه بر مدارک ذکر شده میبایست مدارک تحصیلی (کلیه سوابق تحصیلی با مهر و سربرگ رسمی به صورت ترجمه شده ارائه گردد)، مدارک شغلی و کاری (سابقه کاری مرتبط با شغل درخواستی)، دانش زبان (متناسب با استان و شغل انتخابی) نیز ارائه گردد.

شرایط دریافت ویزای کاری کانادا

  • دعوت نامه معتبر

دعوت نامه همان دعوت به همکاری وپیشنهاد شغلی از سمت کارفرما، شرکت و یا موسسه مربوطه است. این دعوت نامه پس ازتایید برای شخص ارسال میگردد و متقاضی زمان اقدام برای ویزای کاری کانادا میبایست این مدرک را ارائه دهد. داخل این دعوت نامه اطلاعاتی چون اطلاعات شغلی و شخصی متقاضی و میزان حقوق دریافتی باید ذکر شده باشد. دعوت نامه میبایست توسط اداره مهاجرت به کانادا تایید گردد.

  • تائیدیه آزمون LMIA

آزمونی جهت ارزیابی نیروی ماهر خارجی است. باید به این نکته اشاره گردد که تمامی شغل ها احتیاج به این آزمون ندارند و درصورت احتیاج باید در دعوت نامه مذکور ذکر شده باشد.

  • تمکن اقتصادی

متقاضی میبایست تمکن اقتصادی را به افسران ویزا اثبات کنند. بدین منظور فرد میبایست تمکن اقتصادی یک سال زندگی در کانادا را بدون دریافت حقوق ارائه دهد. شایان ذکر است تمکن اقتصادی باید به دلار کانادا صادر شده و به وسیله مدیر شعبه صادر کننده مهر و امضاء گردد.

پاسخ به سوال چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟

به طور کلی افراد به دو روش میتوانند شغل مورد نظر خود را بیابند و نهایتا منجر به دریافت ویزای کاری کانادا گردد.

  1. جستجوی شخصی و فیزیکال

    فرد به صورت شخصی اقدام به پیدا کردن شغل مد نظر نموده و شرکت های احتیاجمند نیروی کار را شناسایی میکند و درخواست وقت مصاحبه شخصی میدهد.

  2. موسسات کاریابی

    در این روش فرد میبایست به موسسات دولتی و خصوصی کاریابی در کانادا مراجعه کند. فرد با پرداخت هزینه اندکی رزومه خود را به موسسات ارائه میدهد و موسسات متناسب با مهارت، سابقه تحصیلی و کاری متقاضی مشاغل موجود در سطح ایالات را آنالیز نموده و با صدور یک توصیه نامه که حاوی نتیجه مصاحبه کاریابی با کارجو است، متقاضی را جهت مراجعه به شرکت های مد نظر هدایت میکنند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 414

به "چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید