شروع بکار قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی

به گزارش اوج باور، حسین فاضلی هریکندی گفت: قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات استان البرز فعالیت خود را شروع نموده است.

شروع بکار قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به عزم جدی دستگاه قضا برای مقابله با تجاوز به اراضی ملی و تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی استان گفت: در این راستا قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات استان فعالیت خود را آغاز نموده است.

وی که روز چهارشنبه در یک نشست خبری بصورت کنفرانس ویدئو جوابگوی رسانه ها بود، گفت: قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات استان البرز فعالیت خود را به صورت غیر رسمی از اواخر سال قبل آغاز نموده و این فعالیت دستاوردهای مثبتی برای استان داشته که از میان آنها می توان به آزادسازی 240 هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان از ابتدای سال تا کنون اشاره نمود.

به گفته فاضلی هریکندی ارزش این اراضی برطرف تصرف شده بیش از 2500 میلیارد تومان برآورد شده است.

فاضلی در پاسخ به اینکه آبا برخورد جدی با متخلفان این حوزه بعضی مسئولین و آقازاده ها را هم در برمی گیرد، گفت: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از تجاوز به راضی ملی سیاستی کلی است و دستگاه قضا در این حوزه هیچ تفاوتی بین شهروند عادی و مسئولین قائل نمی گردد.

وی اضافه کرد: دستگاه قضا در برخورد با متخلفین به سمت و یا صندلی افراد توجهی ندارد و به دنبال حفظ منافع عمومی و احقاق حق است.

رئیس کل دادگستری البرز با بیان اینکه برخورد با متخلفینی که به اراضی ملی دست درازی می نمایند و یا به صورت غیرمجاز اقدام به تغییر کاربری اراضی زراعی می نمایند صرفاً به تخریب سازه محدود نمی گردد، اضافه کرد: در کنار تخریب، متخلفین باید دو تا سه برابر ارزش زمینی که تغییر کاربری داده اند جریمه پرداخت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 323

به "شروع بکار قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بکار قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید