آمریکا مدعی بازگشت تحریم های بین المللی ایران از 30 شهریور شد

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، امروز یک توئیت در مورد تحریم های غربی علیه ایران منتشر کرد.

آمریکا مدعی بازگشت تحریم های بین المللی ایران از 30 شهریور شد

وی در این توئیت نوشت: هفته گذشته ایالات متحده آمریکا فرایند 30 روزه را ایجاد کرد تا تقریباً همه تحریم های سازمان ملل علیه ایران بازیابی شود.

پمپئو ادامه داد: پس از آنکه شورای امنیت نتوانسته مأموریت خود را برای حفظ صلح و امنیت بین المللی تأیید کند، این تحریم ها از نیمه شب به وقت گرینویچ در تاریخ 20 سپتامبر (30 شهریور) به زودی بازمی شود.

وزیر خارجه آمریکا با انتشار تصویری از بند 12 قطعنامه 2231 شورای امنیت نوشت: چنانچه هر یک از اعضای شورای امنیت قطعنامه ای را برای ادامه برطرف تحریم ها ارائه کند، آمریکا با آن مخالفت خواهد نمود. چنانچه قطعنامه ای ارائه نشود، تحریم ها علیه ایران روز 20 سپتامبر بازخواهند گشت. قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل اینگونه عمل می نماید.

به گزارش خبرنگاران، ادعای وزیر خارجه آمریکا در حالی است که رئیس دوره ای شورای امنیت (کشور اندونزی) متعاقب درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه گفت که اجماع نظری پیرامون این درخواست از سوی کشورهای عضو شورای امنیت صورت نگرفته است.

لا زم به ذکر است 13 عضو شورای امنیت اعلام نموده بودند درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه به دلیل خروج آمریکا از برجام نادرست است و این درخواست را رد کردند و اساساً این درخواست در شورای امنیت موضوعیت پیدا ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 527

به "آمریکا مدعی بازگشت تحریم های بین المللی ایران از 30 شهریور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مدعی بازگشت تحریم های بین المللی ایران از 30 شهریور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید