احتمال مداخله در فرایند تحقیقات جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان

به گزارش اوج باور، دیدبان حقوق بشر از دولت استرالیا خواست تا از هرگونه دخالت در فرایند تحقیقات جنایات نظامیان این کشور در افغانستان جلوگیری کند.

احتمال مداخله در فرایند تحقیقات جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دیدبان حقوق بشر با ارسال نامه ای به اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا گفت که کانبرا باید از مداخله فرایند تحقیقات جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان جلوگیری کند.

در این نامه تاکید شده است که این تحقیقات باید تحت تاثیر نفوذ نظامی و سیاسی نباشد و باید قادر باشد که همه نظامیانی که مرتکب به جنایات شده اند را صرف نظر از رتبه آن ها مورد تحقیق قرار دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پیش از این دولت استرالیا اعلام کرده بود که اطلاعات موثقی از 23 رویداد قتل غیرقانونی 39 افغان توسط نیروهای ویژه استرالیایی را دارد که می تواند مصداق جنایت جنگی باشد.

دیدبان حقوق بشر می افزاید: در حالیکه استرالیا به برخی از نظامیان پیشنهاد داده که به ازای ارائه مدارک برای کمک به تحقیقات به آن ها مصونیت خواهد داد اما هرگونه مصونیت باید با تعهدات کشورها در قوانین بین الملل بشردوستانه درباره تحقیق و پیگیری مناسب جرایم جنگی توسط نیروهای آنها سازگار باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این سازمان بین المللی همچنین تاکید کرد: دولت استرالیا باید غرامت کافی و سریع به قربانیان افغان و خانواده های آن ها ارائه دهد، بدون آنکه منتظر خاتمه دادرسی کیفری بماند.

گفتنی است مسایلی که در گزارش جنایات نظامیان استرالیایی از آن افشاگری شده است، شامل عطش خون ریزی و رقابت بر سر کشتن و رفتار غیرانسانی و غیرضروری با زندانیان می شود و برخی از نیروهای ویژه استرالیا در مصاحبه های خود گفته اند که تعدادی از نظامیان این جنایت را می ستودند و در سرپوش گذاشتن بر قتل های غیرقانونی و سایر جنایات نقش داشتند.

چندی پیش نیز روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد گزارشی درباره اینکه نظامیان استرالیایی در افغانستان، غیرنظامیان و افراد زندانی را یا به ضرب گلوله می کشتند یا با چاقو گلوی آن ها را می بریدند، منتشر کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 700

به "احتمال مداخله در فرایند تحقیقات جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال مداخله در فرایند تحقیقات جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید