تور دوحه: اعلام جزئیات توافقنامه های ایران و قطر در حوزه دریایی و بندری

به گزارش اوج باور، تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص مفاد توافقنامه های ایران و قطر در حوزه دریایی و بندری که در سفر رئیس جمهوری به دوحه به امضا می رسد، گفت که سازمان بنادر سه توافقنامه را زیر نظر وزیر راه پیش می برد.

تور دوحه: اعلام جزئیات توافقنامه های ایران و قطر در حوزه دریایی و بندری

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک هیات ایرانی به ریاست رستم قاسمی؛ وزیر راه و شهرسازی کشور با وزیر حمل و نقل قطر و مجموعه متولی امور دریایی و بنادر این کشور، گفت: از سوی وزارت راه و شهرسازی چهار توافقنامه مدنظر قرار گرفته که یک مورد در بخش هوایی، یک مورد بخش دریایی، یک مورد در حوزه بندری و چهارمین مورد، ساخت تونل زیر دریا بین ایران و قطر است که یک پروژه بی نظیر به شمار می رود و از بندر دیر بوشهر تا قطر خواهد بود.

وی اضافه نمود: در حال مذاکره و رایزنی هستیم و سازمان بنادر سه توافقنامه را زیر نظر وزیر راه پیش می برد تا در نهایت با حضور رییس جمهور به امضاء برسد.

صفایی با بیان اینکه ایجاد تونل زیر زمینی قطر را به کل کشورهای شمالی، اروپا، کشورهای حوزه دریای خزر، شرق و غرب به وسیله جاده و ریل وصل می نماید، گفت: این پروژه یک تحول بزرگ برای قطر و نیز جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود تا خلیج فارس به شمال و جنوب متصل گردد و ارتباط گسترده ای با کشورهای غرب آسیا و حاشیه دریای خزر تا مدیترانه به وجود آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توافقنامه مدنظر، گام بسیار بلندی برای 2 کشور است، گفت: بخشی از این توافقنامه مربوط به حوزه دریایی و در عین حال دارای بخش جاده و ریل است و به همین علت کمیته مشترک تشکیل می گردد و زمانی که مذاکرات 2 کشور به نتیجه برسد، امضاء خواهد شد.

لازم به ذکر است، وزیر راه و شهرسازی در صدر هیاتی اعم از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف توسعه ارتباطات زمینی، بندری، دریایی و هوایی از سوی دو کشور به قطر سفر نموده است و فردا نیز رییس جمهور به دوحه سفر خواهد نمود تا توافقنامه های مربوطه بین دو کشور در بخش های مختلف در حضور وی به امضاء برسد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1361

به "تور دوحه: اعلام جزئیات توافقنامه های ایران و قطر در حوزه دریایی و بندری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: اعلام جزئیات توافقنامه های ایران و قطر در حوزه دریایی و بندری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید