از دوئل بزرگان تا سیاهچاله راه شیری؛ بهترین های علم و تکنولوژی

به گزارش اوج باور، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و بهترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب بهترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از دوئل بزرگان تا سیاهچاله راه شیری؛ بهترین های علم و تکنولوژی

دوئل بزرگان؛ مقایسه دوربین گلکسی S22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس

شک و شبهه ای در آن نیست؛ گلکسی S22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس، بهترین پرچم داران حال حاضر بازارند و بهترین تجربه عکاسی و فیلم برداری را در اختیار کاربران شان قرار می دهند. برای پی بردن به این که کدام کیفیت عکاسی و فیلم برداری بهتری ارائه می دهد، مقایسه روی کاغذ کافی نیست. باید قدرت دوربین این دو گوشی را در محیط های مختلف اما شرایط کاملا برابر بسنجیم تا بتوانیم قضاوت درست و عادلانه ای در مورد این دو داشته باشیم. کاری که ما در این ویدیو انجام داده ایم هم همین بوده است.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A73؛ کمی بهتر از نسل قبلی

سامسونگ هر سال سری گوشی های میان رده اش را با ارائه مدل های تازهتر به روزرسانی می کند که گاهی این به روزرسانی ها با تغییرات مثبت همراهند و گاهی وقت ها، تغییرات چندان جالب و چشمگیر نیستند. گلکسی A73 مدل ارتقاء یافته گوشی A72 به شمار میرود که تغییراتی اندک، اما مهم را به همراه داشته است. مدل 256 گیگابایتی گلکسی A73 را می توانید با حدود قیمت 16 و نیم میلیون تومان از بازار ایران تهیه کنید. برای آشنایی بیشتر با این گوشی شما را به تماشای این ویدیوی نقد و بررسی دعوت می کنیم.

اپل سرانجام آیپاد تاچ را بازنشسته کرد؛ سرانجام یک خانواده 20 ساله

اپل حدود 20 سال قبل از اولین نسل آیپاد رونمایی کرد که در دو مدل 5 و 10 گیگابایتی راهی بازار شد. در سال 2017 تولید مدل های نانو و شافل به سرانجام رسید ولی اپل به ساخت آیپاد تاچ ادامه داد. طی این سال ها اگرچه گروهی از کاربران از آیپاد تاچ به عنوان یک پخش کننده موسیقی استفاده می کردند، اما از طرف دیگر جذابیت ارائه تجربه مشابه استفاده از آیفون را نمی توانیم نادیده بگیریم.

ساعت هوشمند پیکسل واچ گوگل پاییز امسال از راه می رسد

پس از حدود شش سال انتشار شایعات و حدس های بسیار، گوگل اولین ساعت هوشمند خود را به کاربران معرفی کرد که قرار است پاییز امسال به همراه سری تازه پیکسل 7 روانه بازار گجت های هوشمند شود. به لطف تراشه NFC تعبیه شده در این ساعت، کاربران می توانند به دستیار گوگل، مپس، کیف پول و Fitbit دسترسی داشته باشند. به علاوه، شما قادر خواهید بود اپلیکیشن های مورد علاقه خود را درست از مچ دست خود دانلود و نصب کنید.

چشم بشر برای نخستین بار به سیاهچاله بزرگ قلب کهکشان راه شیری روشن شد

پس از سال ها تشخیص بر اساس محاسبات، سرانجام دقایقی پیش اعلام شد که تلسکوپ افق رویداد پیروز به مشاهده مستقیم سیاهچاله بزرگ و باورنکردنی مرکز کهکشان راه شیری شده است. موضوعی که دانشمندان آن را یک اکتشاف پیشگامانه می دانند. کمان ای* (*Sagittarius A) سیاهچاله ای است که مدت ها دانشمندان حضور آن را در قلب راه شیری احساس می کردند. حالا تیم تلسکوپ افق رویداد پیروز شده است مرزهای رصد آن را پشت سر بگذارد و نخستین تصویر از آن را ثبت کند.

ایلان ماسک: خرید توییتر فعلا متوقف شده است

آقای ماسک می خواهد توییتر در مورد شمار کاربران غیرواقعی بررسی دقیق تری انجام دهد. در همین رابطه باید بگوییم که توییتر چند هفته قبل گفت که طی سه سال متمادی، شمار کاربران را بیشتر از تعداد واقعی محاسبه کرده است. باید خاطرنشان کنیم یکی از برنامه های ایلان ماسک مبارزه با اکانت های غیرواقعی است و به همین علت این موضوع برای او اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر برخی می گویند که ایلان ماسک می خواهد قیمت توییتر را پایین بیاورد تا برای تصاحب آن مبلغ کمتری بپردازد. از طرف دیگر برخی هم بر این باور هستند که ایلان ماسک از این معامله پشیمان شده و دیگر در پی تصاحب توییتر نیست.

با این ویدیو به اَبَرسیاهچاله مرکز راه شیری سفر کنید

دانشمندان برای نخستین بار با استفاده از همکاری بین المللی تلسکوپ افق رویداد، پیروز شدند از سیاهچاله بزرگ مرکز کهکشان راه شیری عکس بگیرند و این ویدیو نمای هیجان انگیز دیگری از این کاوش پیشگامانه بشر را نشان می دهد. این ویدیو که به صورت متوالی روی سیاهچاله کمان ای* (*Sgr A) در مرکز کهکشان راه شیری زوم می کند، ابتدا با نمایی وسیع از کهکشان راه شیری آن طور که روی زمین به چشم می آید، آغاز می شود اما در ادامه به درون ابرهای متراکم گاز و غبار در مرکز فضای کهکشانی خود شیرجه می زنیم.

نقد و بررسی کلاسیک گوشی وان پلاس Nord CE

وان پلاس Nord CE که در این ویدیو به بررسی اش می پردازیم، جزو گوشی های میان رده وان پلاس طبقه بندی می شود که حرف های زیادی برای گفتن دارد. وان پلاس از پردازنده اسنپدراگون 750G به عنوان قلب تپنده این گوشی بهره گرفته که در مدل 256 گیگابایتی 12 گیگابایت رم آن را همراهی می کند. در مدل 128 گیگابایتی هم مقدار رم به 8/6 گیگابایت (بسته به انتخاب شما) می رسد. این گوشی را می توانید با حدود قیمت 11 میلیون تومان از بازار ایران تهیه کنید. برای آشنایی بیشتر با این میان رده وان پلاس، شما را به تماشای این ویدیو دعوت می کنیم.

70 عکس برتر تلسکوپ فضایی هابل را یک جا ببینید

تلسکوپ فضایی قدرتمند و حرفه ای هابل این روزها 32 ساله شده است. این رصدخانه بزرگ نجومی که در 24 آوریل 1990 (4 اردیبهشت 1369) پرتاب شد، تا کنون از اجرام بی نظیری در اعماق کیهان عکس گرفته و مجموعه وسیعی از تصاویر حیرت انگیز را در اختیار ما قرار داده است. انتخاب بهترین تصاویر از میان انبوه تصاویر ارزشمند هابل کار دشواری است اما در این جا به مناسبت 32 سالگی هابل، برخی از مهم ترین تصاویر نمادین این رصدخانه فضایی را قرار داده ایم تا به 70 عکس شاخص آن یک نگاه کلی داشته باشید.

5 ویژگی آزاردهنده گوشی های سامسونگ که می توانید غیرفعال کنید

سامسونگ از جمله شرکت هایی است که برای گوشی های خود امکانات نرم افزاری وسیعی را ارائه می دهد. اما برخی افراد چنین رویکردی را دوست ندارند و در این میان تعدادی از ویژگی ها هم دردسرهای مختلفی را ایجاد می کنند. خوشبختانه کاربران این گوشی ها به راحتی می توانند مشخصه های نرم افزاری این چنینی را غیرفعال یا تغییر دهند. در ادامه به 5 ویژگی نه چندان خوشایند گوشی های سامسونگ می پردازیم.

برای دسترسی به تازهترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1415

به "از دوئل بزرگان تا سیاهچاله راه شیری؛ بهترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دوئل بزرگان تا سیاهچاله راه شیری؛ بهترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید