استقبال از گردشگران نوروزی با نیمرخ و رمضان گرد

به گزارش اوج باور، علیرضا مساح اظهار کرد: برنامه های اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در نوروز 1402 که با ماه مبارک رمضان تلاقی دارد بر دو محور برنامه های نیمرخ و رمضان گرد تمرکز خواهد داشت.

استقبال از گردشگران نوروزی با نیمرخ و رمضان گرد

او ادامه داد: نیمرخ مجموعه برنامه ای است که از سال 1401 از طریق این اداره و با موضوع پرداختن به مکان های گردشگریِ کمتر دیده شده اصفهان آغاز و با استقبال مخاطبان روبرو شده است. تا به امروز 5 برنامه از سلسله برنامه های نیمرخ شامل بازدید از بیگلربیگی یا شاه نشین پل خواجو، خانه حقیقی، کوشک باغ زرشک، مسجد جامع عتیق، و خانه تاریخی اژه ای ها برگزارشده است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ا صفهان با بیان اینکه خانه های تاریخی یکی از جاذبه های کمتر دیده شده شهر اصفهان است و آشناییِ هرچه مردم باعث افزایش آگاهی و حساسیت آن ها در خصوص حفظ و نگهداری چنین آثار ارزشمندی شده و از تخریب خانه ها جلوگیری می شود، گفت: با توجه به تقاضای بسیاری که از طرف مخاطبان مطرح شد، در نوروز 1402 دو برنامه بازدید از خانه تاریخی اژه ای ها و شاه نشین پل خواجو تکرار خواهد شد و راهنمای ویژه در هر بنا به ارائه شرحات لازم می پردازد.

مساح با اشاره به تلاقی نوروز 1402 با ایام ماه مبارک رمضان، شرح داد: در ایام نوروز امسال، برنامه رمضان گرد نیز که نوعی گردشگری معنوی است در محدوده امامزاده های تاریخی شهر اصفهان شامل امامزاده جعفر(بقعه جعفریه)، امامزاده اسماعیل، امامزاده هارون ولایت و مقبره علامه مجلسی برگزار می شود.

او افزود: این بناها در ایام نوروز از ساعت 9 صبح تا 21 پذیرای گردشگران است که بازدیدها به صورت سانس بندی شده انجام می شود و در هر سانس برای جلوگیری از آسیب به بناهای تاریخی، با توجه به بنا بین 20 تا 30 گردشگر پذیرش خواهد شد؛ ضمن اینکه ثبت نام برای همه برنامه های نوروزی اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ضروری است و علاقه مندان باید برای ثبت نام به سایت شهروند تیکت مراجعه کرده و بلیت خریداری کند.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1555

به "استقبال از گردشگران نوروزی با نیمرخ و رمضان گرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از گردشگران نوروزی با نیمرخ و رمضان گرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید