اعلام آمادگی هند برای عادی سازی روابط با پاکستان

به گزارش اوج باور، هند در جلسه گفت و گو درباره ارائه گزارش سالانه شورای امنیت به مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام نمود که خواستار روابط عادی همسایگی با پاکستان است.

اعلام آمادگی هند برای عادی سازی روابط با پاکستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

از شبکه خبری ان دی تی وی، هند گفت: پاکستان مسولیت دارد تا با انجام اقدامات معتبر و شفاف و مخالفت با استفاده تروریسم از خاک این کشور، فضا را آماده کند.

هند بعلاوه ضمن انتقاد از پاکستان برای مطرح نمودن مساله کشمیر در سازمان ملل خاطرنشان کرد اختلافات میان دو کشور باید به صورت دوجانبه حل شوند.

حدود ده روز پیش عمران خان نخست وزیر پاکستان پیشنهاد تازه این کشور برای عادی سازی روابط با همسایه و رقیب دیرینه خود هند را مطرح نمود اما شرط شروع گفت وگو را اقدام دهلی نو برای لغو تصمیم دو سال پیش درباره شرایط کشمیر اسم کرد.

برخلاف پاکستان، هند معتقد است که مساله کشمیر یک امر دوجانبه میان دهلی نو و اسلام آباد است. هند بعلاوه با مطرح نمودن مساله کشمیر در مجامع بین المللی مخالف است و تا به امروز با پیشنهاد میانجی گری از سوی بسیاری از کشورها مخالفت نموده است.

هند بعلاوه مدعی است که پاکستان به گروه های مخالف این کشور در کشمیر پناه داده و از آن ها حمایت می نماید اما پاکستان همیشه این اتهامات را رد نموده است.

پاکستان و هند پس از استقلال در سال 1947 درگیر مناقشه ای به نام کشمیر هستند. این مناقشه تا به امروز موجب سه جنگ میان دو کشور شامل جنگ 1947، نبرد کارگیل و نبرد سیاچن شده است.

هند مدعی مالکیت کل جامو و کشمیر است و تا سال 2010، 43 درصد این منطقه را اداره می کرد. هند منطقه ها جامو، لاداخ، دره کشمیر و یخچال سیاچن را تحت کنترل دارد.

دهلی نو اواسط مردادماه 1398 اقدام به لغو امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر کرد و این موضوع، موجب خشم دولتمردان در اسلام آباد شد.

کمیته امنیت ملی پاکستان نیز در واکنش به این طرح دولت هند، ضمن کاهش بی سابقه سطح روابط دیپلماتیک، تمامی روابط تجاری و فعالیت های مالی میان دو کشور را متوقف نموده بود.

از آن موقع به بعد پاکستان و هند به اسم رقبای سنتی در جنوب آسیا فاقد سفیر در مرکز های یکدیگر هستند و سفارتخانه های دو کشور نیز با کاهش سطح دیپلمات ها کار می نمایند.

گفته می گردد در نتیجه دیپلماسی بی سرو صدا و مذاکرات پنهانی پاکستان و هند در آن سوی مرزها، دو کشور در ماه فوریه سال جاری ضمن توافق بر آتش بس در خط کنترل مرزی کشمیر، متعهد به اجرای آن و حل اختلافات مرزی به وسیله مذاکره شدند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1040

به "اعلام آمادگی هند برای عادی سازی روابط با پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی هند برای عادی سازی روابط با پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید