تور اروپا: آمریکا و اتحادیه اروپا برای مقابله با چین متحد هستند

به گزارش اوج باور، معاون وزیرخارجه آمریکا بیان کرد همگرایی بالایی میان واشنگتن و اتحادیه اروپا برای مقابله با تهدیدات چین در دنیا وجود دارد.

تور اروپا: آمریکا و اتحادیه اروپا برای مقابله با چین متحد هستند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا پس از ملاقات با رییس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا از اتحاد میان آمریکا و اتحادیه اروپا برای مقابله با چین اظهار رضایت کرد.

اتحادیه اروپا و آمریکا روز پنجشنبه در نشستی مشترک در بروکسل نسبت به اقدامات پکن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان ابراز نگرانی و اعلام کردند این تحرکات می تواند بر امنیت و رفاه در اروپا و آمریکا تاثیر مستقیم بگذارد.

شرمن در نشستی با استفانو سانینو، دبیرکل بخش اقدام خارجی اروپا گفت: واشنگتن متعهد است شانه به شانه شرکای اروپایی خود برای مقابله با تحرکات چین مبارزه کند. ما رویکرد خود و اتحادیه اروپا در قبال چین را مکمل و به طور فزاینده ای همگرا و همسو می دانیم.

سانیو نیز پس از این ملاقات گفت: اتحادیه اروپا اهمیت مقابله با چین را به خوبی درک نموده است. ما هم در جهت اقدامات و خط مشی آمریکا که اخیراً به وسیله کامالا هریس تعیین شده حرکت می کنیم. اتحادیه اروپا در پی ایجاد فضایی آرام و بدون تنش در اقیانوس هند و اقیانوس آرام است.

وی اقدامات اخیر پکن علیه لیتوانی را بسیار نگران کننده و غیرقابل قبول خواند. سانینو در ادامه توضیح داد: اتحادیه اروپا می خواهد روابط مالی و فرهنگی خود را با تایوان تقویت کند.

پس از افتتاح دفتر نمایندگی تایوان در لیتوانی در تاریخ 18 نوامبر امسال میلادی، چین روابط دیپلماتیک خود با لیتوانی را کاهش داد.

براساس منطق رئالیسم تهاجمی که جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و یکی از برجسته ترین استراتژیست های دنیا آن را پایه گذاری نموده است، ظهور چین بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا تلقی می گردد. وی بر این باور است دریای چین جنوبی، جزایر مورد اختلاف در دریای چین شرقی و تایوان از جمله مهمترین مناطقی محسوب می شوند که احتمال رویارویی نظامی میان واشنگتن و پکن در آنها وجود دارد.

مرشایمر تاکید دارد واشنگتن باید همان سیاست مهاری را که علیه شوروی سابق به کار گرفت، برای مهار چین استفاده کند. ایجاد ائتلاف ها و اتحادهای منطقه ای و نیز افزایش حضور نظامی از مهمترین این اقدامات محسوب می گردد. با این حال، اتحادیه اروپا به علت ضعف بنیه نظامی و دور بودن از شرق آسیا نمی تواند به آمریکا در این امر یاری شایانی کند. بزرگترین اقدامی که کشورهای اروپایی در این موضوع می توانند انجام دهند کاهش تبادلات تجاری با پکن است تا قدرت مالی این کشور (قدرت بالقوه) کاهش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1264

به "تور اروپا: آمریکا و اتحادیه اروپا برای مقابله با چین متحد هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: آمریکا و اتحادیه اروپا برای مقابله با چین متحد هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید