اعلام جنگ اروپا و آمریکا به چین

به گزارش اوج باور، خبرنگاران : نشریه بیلد آلمان با اشاره به راهبرد جدیدی که اتحادیه اروپا برای شروع مناسبات خود با آمریکا در دستور کار قرار داده است، آن را به منزله اعلام جنگ به چین ارزیابی کرد.

اعلام جنگ اروپا و آمریکا به چین

با ما سفر کنید و با تور لوکس اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: با پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امیدها در اتحادیه اروپا برای سرانجام دادن به اختلافات چهار سال اخیر میان بروکسل و واشنگتن و آغاز مناسبات جدید با آن سوی اقیانوس اطلس افزایش یافته است.

نشریه بیلد روز سه شنبه با اشاره به این امیدواری اروپایی ها نوشت: بایدن روشن ساخته است که یک میلی متر از خواسته های پیشین واشنگتن، برای مثال لزوم افزایش سهم اعضای ناتو در هزینه های دفاعی، کوتاه نمی آید. اما همچنان سیگنال های محبت آمیز به ویژه در خصوص دو مسئله مهم مبارزه دنیای با ویروس همه گیری کرونا و تغییرات آب و هوایی به اروپا ارسال می نماید.

با این حال اتحادیه اروپا راهی جز دراز کردن دست دوستی به سوی آمریکا ندارد و در این راستا سران این اتحادیه در حال طرح ریزی راهبردی به منظور آغاز دوباره مناسباتی هستند که در دوره ترامپ بدترین دوران خود از زمان جنگ دنیای دوم را تجربه نموده است.

در همین حال می توان راهبرد جدید اتحادیه اروپا را به عنوان اعلام جنگ علیه چین ارزیابی کرد. در بخشی از این راهبرد که قرار است در نشست پیش روی سران کشورهای عضو اتحادیه مورد آنالیز قرار گیرد آمده است: ارزش های مشترک کرامت انسانی، حقوق فردی و اصول دموکراتیک ما را به شرکای طبیعی خود تبدیل می نماید تا از تغییرات سریع فن آوری استفاده نموده و با چالش سیستم های رقیب مدیریت دیجیتال رو به رو شویم. این به ما فرصتی بی سابقه می دهد تا بتوانیم یک برنامه فن آوری مشترک بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده تنظیم کنیم.

در این راهبرد از چین به عنوان یک شریک مذاکره برای همکاری با اتحادیه اروپا و در عین حال به عنوان یک رقیب مالی و حریف در رابطه با سیستم های دولتی تعریف شده است.

نشانه دیگری که محتمل است پکن با نگرانی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد این است که اتحادیه اروپا همچنین رهبری فناوری اروپا را برای ایجاد زیرساخت 5G امن در سراسر دنیا و آغاز گفت وگو درباره 6G پیشنهاد خواهد نمود.

این در حالی است که در نخستین گام باید اختلافات تجاری دوجانبه حل گردد. استراتژیست ها در بروکسل می گویند این گام شامل کوشش های مداوم برای حل اختلاف بوئینگ - ایرباس است.

اتحادیه اروپا همچنین به دنبال همکاری با آمریکا در خصوص رویکرد دوجانبه به سیستم عامل های آنلاین و فن آوری عظیم و نیز آغاز همکاری برای جستجوی راهکار های دنیای به منظور مالیات عادلانه در اقتصاد دیجیتال است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 683

به "اعلام جنگ اروپا و آمریکا به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جنگ اروپا و آمریکا به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید