آمریکا ویزای بیش از 1000 تبعه چینی را لغو کرد

به گزارش اوج باور، ایسنا نوشت: یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده ویزاهایی که برای بیش از 1000 تبعه چینی بود، طبق اعلامیه 29 مه ریاست جمهوری برای تعلیق ورود دانشجویان و محققان از چین که به گفته آنها تهدید امنیتی محسوب می شدند، لغو کرد.

آمریکا ویزای بیش از 1000 تبعه چینی را لغو کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چاد وولف، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا پیشتر گفته بود که واشنگتن صدور ویزا برای دانشجویان و محققان مشخصی از چین را که با ارتش چین در ارتباط بودند، متوقف می نماید تا جلوی سرقت را بگیرد!

وولف در سخنانی بار دیگر ادعاهایی مبنی بر فعالیت های تجاری ناعادلانه و جاسوسی تجاری از سوی چین را مطرح ساخت، از جمله کوشش هایی برای سرقت تحقیقات مرتبط با کرونا و چین را به سوء استفاده از ویزاهای دانشجویی برای بهره برداری از جامعه آکادمیک آمریکا متهم کرد.

به همین دلیل، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، لغو ویزا با دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انجام می گردد و بخشی از واکنش واشنگتن به محدودسازی دموکراسی در هنگ کنگ است. به گفته این سخنگو، تا هشتم سپتامبر 2020 این وزارتخانه بیش از 1000 ویزا برای اتباع چینی را لغو نموده است.

چین پیشتر هم مخالفتش را با این اقدام آمریکا در محدودسازی فعالیت های دانشجویان چینی برای تحصیل در ایالات متحده ابراز داشته و از واشنگتن خواسته بود تا به ارتقای تعاملات و درک مشترک بپردازد.

حدود 360 هزار تبعه چینی در آمریکا تحصیل می نمایند و درآمد چشمگیری از آن عاید دانشگاه های آمریکایی می گردد؛ با این حال پاندمی کرونا به شدت به این فرایند آسیب زده است. روابط چین و آمریکا به پایین ترین سطح رسیده است و این دو اقتصاد برتر دنیا بر سر مسائلی از تجارت و حقوق بشر تا هنگ کنگ و کرونا تنش دارند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 550

به "آمریکا ویزای بیش از 1000 تبعه چینی را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ویزای بیش از 1000 تبعه چینی را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید