اعلام شرایط سفر به شهرهای قرمز با اتوبوس و هواپیما

به گزارش اوج باور، تهران (پانا) - معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره شروط سفر به شهرهای قرمز و نارنجی با حمل ونقل عمومی شرح داد.

اعلام شرایط سفر به شهرهای قرمز با اتوبوس و هواپیما

به گزارش خبرنگاران، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درباره ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی اظهار کرد: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی با خودروی شخصی ممنوع است و افراد در صورت ضرورت می توانند با حمل و نقل عمومی شامل هواپیما، قطار و اتوبوس به این شهرها سفر نمایند. باید توجه داشت که برای سفر به شهرهای قرمز فرد باید حداکثر تا 96 ساعت قبل به یکی از آزمایشگاه های تشخیص کرونا که مورد تایید وزارت بهداشت است مراجعه کند و در صورت منفی شدن تست می تواند به شهر قرمز سفر کند البته اگر فردی بلیط را به صورت پیش فروش نوروزی خریداری نموده باشد هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی اطلاعات هویتی او با بانک اطلاعاتی آزمایشگاه های تشخیص کرونا چک می گردد و در صورتی که نتیجه آزمایش فرد منفی شده باشد اجازه سفر به شهر قرمز با حمل و نقل عمومی به او داده می گردد.

فرهادی تاکید نمود: باید توجه داشت که ملاک تست منفی کرونا روی کاغذ نیست چراکه ممکن است بعضی از تست های کاغذی تقلبی استفاده نمایند؛ ملاک برای سفر به شهرهای قرمز نتیجه تست منفی در بانک اطلاعاتی الکترونیکی آزمایشگاه های تشخیص کرونا ست و بانک اطلاعاتی کرونا مثبت ها به سامانه های حمل و نقل عمومی متصل شده اند.

برای سفر به شهرهای نارنجی احتیاج به تست کرونا نیست

معاون مرکز فنی سلامت و محیط کار وزارت بهداشت اظهار کرد: برای سفر به شهرهای نارنجی با حمل و نقل عمومی احتیاج به تست دادن نیست اما اگر فردی کرونا مثبت باشد حتی اگر بلیط را از قبل به صورت پیش فروش خریداری نموده باشد، اجازه سفر و استفاده از حمل و نقل عمومی به او داده نمی گردد.

فرهادی درباره تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کرونا در ایام نوروز گفت: باید دانست که احتمال کاهش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در ایام نوروز وجود ندارد و 9 شهرستان قرمز و 31 شهرستان نارنجی تا انتها نوروز تغییر رنگ بندی از نظر شرایط کرونا نخواهند داشت.

احتمال افزایش شهرهای قرمز و نارنجی در نوروز

فرهادی تاکید نمود: این احتمال وجود دارد که در نوروز تعداد شهرهای قرمز و نارنجی افزایش پیدا کند به همین دلیل به مردم توصیه می کنیم که از دید و بازدید و سفر در ایام نوروز پرهیز نمایند، به ویژه در شرایطی که کرونای انگلیسی در بسیاری از نقاط کشور گزارش شده است.

معاون مرکز فنی سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: شهرستان گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و کارون از استان خوزستان از جمله شهرستان های دارای شرایط قرمز بیماری کرونا هستند.

فرهادی گفت: همچنین شهرستان های سراب و عجب شیر از استان آذربایجان شرقی، ارومیه، چایپاره، ماکو و نقده از آذربایجان غربی، شهرستان گلپایگان از استان اصفهان، شهرستان دهلران از استان ایلام، شهرستان های دیلم، کنگان و گناوه از استان بوشهر، شهرستان سامان از چهارمحال و بختیاری، شهرستان های امیدیه، ایذه، اندیمشک، باغ ملک، باوی، بهبهان، خرمشهر، دشت آزدگان، شادگان و مسجد سلیمان از استان خوزستان، شهرستان های ارسنجان و زرین دشت از استان فارس، شهرستان دیوان دره از کردستان، شهرستان های پل دختر و درود از لرستان، شهرستان خمین از استان مرکزی، شهرستان بندر خمیر از استان هرمزگان، شهرستان نهاوند از استان همدان و شهرستان خاتم از استان یزد از جمله شهرستان های دارای شرایط نارنجی بیماری هستند.

ستاد ملی مقابله با کرونا در تعطیلات تعطیل نیست

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآوری کرد: فعالیت ستاد کرونا و کمیته های آن در ایام نوروز تعطیل نیست و به حسب احتیاج و با توجه به شرایط اطلاع رسانی های لازم صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 885

به "اعلام شرایط سفر به شهرهای قرمز با اتوبوس و هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط سفر به شهرهای قرمز با اتوبوس و هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید